معاون دانشگاه فنی و حرفه‌ای: ۷۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ فنی و حرفه‌ای جذب کار می‌شوند

بوشهر - ایرنا - معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: آموزش‌های دانشجویان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای مهارتی است و ۷۰ درصد این افراد پس از پایان تحصیلات، جذب بازار کار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد رضا جلیلی در نخستین گردهمایی ۲ روزه هم اندیشی دبیران قطب‌ها و رابطین استانی مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در بوشهر اظهار کرد: در تلاش هستیم رشته‌ها را به روزتر و مرتبط با نیاز صنعت داشته باشیم تا بتوانیم درصد بیشتری از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار شوند.

وی افزود: دانشجویان افزون بر کسب آموزش‌های مهارتی، با توجه به آسیب‌ها و بحران‌های موجود در جامعه باید بتواند به خانواده و جامعه خدمت کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با تاکید براینکه اگر دانشگاه سالم باشد جامعه سالم و تاثیرگذاری می‌شود، تصریح کرد: مشاوره و آموزش‌ها موجب افزایش اعتماد به نفس و خودآگاهی می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر تصریح کرد: دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای، مکانی برای مهارت آموزی و ایجاد کسب و کار برای فرد است، اما دغدغه اصلی ایجاد کسب و کارهای خانواده محور است.

رقیه زنگنه نژاد از نقش مراکز مشاوره در دانشگاه‌های در ترویج تشکیل خانواده گفت و افزود: در پنج سال اخیر کاهش جمعیت داشته ایم و دانشگاه‌ها و محیط‌های دانشگاهی می‌توانند با مشاوره صحیح واصولی داشنجویان ترغیب به ازدواج کرده تا خانواده ایرانی اسلامی شکل بگیرد و در رشد و بالندگی جامعه موثر باشند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با تاکید براینکه شخصیت هر نفر به سلامت روان او بستگی دارد گفت: سلامت روان تا حدود زیادی تضمین کننده سلامت جسمی است.

احسان بهمیاری افزود: سالانه دانشجویان زیادی وارد دانشگاه می‌شوند که تعداد قابل توجهی از این دانشجویان ممکن است قبل از ورود به دانشگاه با مشکلات عاطفی و انواع ناسازگاری های دست گریبان باشند.

از امروز نخستین گردهمایی ۲ روزه هم اندیشی دبیران قطب‌ها و رابطین استانی مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در استان بوشهر با حضور ۳۰ نفر از دبیران قطب‌ها به صورت حضوری و ۳۵۰ نفر از مشاوران به صورت ویدئو کنفرانس در بوشهر آغاز به کار کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha