۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۳۷
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85106434
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احتمال وقوع سیلاب در زنجان وجود دارد

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۳۷
کد خبر: 85106434
 احتمال وقوع سیلاب در زنجان وجود دارد

زنجان - ایرنا - مدیرکل بحران استان زنجان گفت: طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی و وضعیت جوی حاکم، وقوع بارش های رگباری و رعد و برق احتمال رخداد سیل در برخی نقاط استان وجود دارد.

صفی الله کرامتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان افزود: بر مبنای این پیش بینی، بارش ها از امشب در سطح استان آغاز می شود که تا فردا ظهر/چهارشنبه/ نیز ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: با توجه به اعلام هواشناسی استان بارش ها بصورت رگبار، تگرگ و رعد و برق خواهد بود و از طرفی امکان سیلابی شدن یک نقطه خاص حتی در صورت عدم بارش در آن منطقه و به دلیل وجود بارندگی در بالادست، وجود دارد.

این مسوول ادامه داد: منطقه اثر این سامانه شهرستان های زنجان، ابهر، خرمدره، سلطانیه و خدابنده است و طبق برآوردها میزان بارش هایی به میزان ۱۵ تا ۲۵ میلی متر پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به هشدار نارنجی هواشناسی تمامی اعضای ستاد مدیریت بحران در آمادگی کامل قرار دارند، اظهار داشت: بر این اساس به عموم مردم توصیه می شود با توجه به فعالیت این سامانه بارشی در مدت یاد شده از تردد و اتراق در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها خودداری کنند.

مدیرکل بحران استان زنجان خاطرنشان کرد: همچنین روستاییان نیز با توجه به وقوع رعد و برق از چرای دام ها در ارتفاعات اجتناب کنند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات از آماده باش امدادگران هلال‌احمر در پی پیش بینی سازمان هواشناسی در خصوص احتمال وقوع سیل در ۱۰ استان خبر داده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha