فرماندار: اجرای پروژه آبیاری تحت فشار پنج هزار هکتاری در سقز تسریع شود

سنندج- ایرنا- فرماندار ویژه شهرستان سقز گفت:  اجرای پروژه آبیاری تحت فشار در محدوده سد چراغ ویس این شهرستان نیاز به سرعت و فعالیت بیشتری دارد تا با اتمام آن مشکل مردم منطقه برطرف شود.

به گزارش ایرنا، جعفر توان روز سه‌شنبه در جریان سفر معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان سقز و در نشستی با این مقام مسئول و جمع دیگری از مدیران استان اظهار کرد: در سفر تیرماه سال گذشته رئیس جمهور به کردستان اعتبارات مناسبی برای بخش کشاورزی استان مصوب شد.

وی با اشاره به اینکه منبع تامین بخشی از اعتبارات پروژه های کشاورزی مصوب سفر رئیس جمهور توسط وزارت جهاد کشاورزی تامین می شود، اضافه کرد: درخواست می شود این وزارتخانه در اجرای پروژه آبیاری تحت فشار پنج هزار هکتاری محدوده سد چراغ ویس سرعت عمل بیشتری داشته باشد.

فرماندار ویژه شهرستان سقز ادامه داد: خط یک و ۲ انتقال آب از کاسه سد چراغ ویس به سمت سقز توسط شرکت آب منطقه ای استان کردستان در مجموع دارای ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی و مراحل اجرای آن در ساحل سمت راست به زودی از سرگرفته می شود.

توان یادآور شد: می طلبد وزارت جهاد کشاورزی هم تمهیدات لازم را برای اجرای سریع پروژه به موازات شرکت آب منطقه ای اتخاذ کند.

سقز در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha