۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۴۴
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85106208
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۷ هکتار زمین برای طرح نهضت مسکن در شیروان خراسان‌شمالی اختصاص یافت

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: ۱۷ هکتار زمین با توافق با مالکان برای ساخت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان شیروان اختصاص یافت و مشکل تامین زمین در این شهر برطرف شد.

قاسم قاسمی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برنامه ریزی برای الحاق ۳۷ هکتار زمین با توافق مالکان در قالب طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان انجام شده و تامین ۱۷ هکتار نهایی و به زودی توافق ۲۰ هکتار دیگر اجرایی می شود.

وی تصریح کرد: در مجموع ۸۱۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است و مشکل تامین زمین در شهرستان های شیروان و آشخانه نیز برطرف شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: در شهر شیروان برای ساخت مسکن دولتی در محدوده تپه خانلق قرارداد بسته شده است و به زودی پیمانکار کار خود را آغاز می کند.

وی با اشاره به ساخت شهرک مسکونی در شهر آشخانه نیز اضافه کرد: ۷۰ هکتار زمین در فاصله یک کیلومتری آشخانه شناسایی شده است که اقدامات مربوط به الحاق به محدوده شهر در حال انجام است.

قاسمی خاطرنشان کرد: قرار است در استان سالانه ۱۱ هزار و ۶۹۰ واحد مسکونی و در مدت چهار سال ۴۶ هزار و ۷۶۱ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن باید احداث شود که سهم شهر بجنورد از این تعداد ساخت ۲۲ هزار و ۱۴۲ واحد، شیروان پنج هزار و ۵۶۸ واحد و اسفراین هفت هزار و ۷۹۸ واحد در مدت چهار سال است.

وی گفت: اکنون در شهر بجنورد ساخت چهار هزار و ۱۵۴ واحد مسکن دولتی (بدون احتساب خودمالکی) در ۲ نقطه از این شهر آغاز شده است و اجرای این طرح ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

قاسمی با بیان اینکه پیشرفت اجرای طرح ساخت مسکن دولتی در اسفراین وضعیت بهتری دارد اظهار کرد: در این شهر ساخت یکهزار و ۱۲۰ واحد مسکن دولتی بدون احتساب خودمالکی، آغاز شده است و این طرح ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در شیروان هم ساخت ۳۰۶ واحد مسکن دولتی آغاز شده و انجام طرح ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مجموع ساخت پنج هزار و ۹۹۶ واحد در این سه شهر آغاز شده و ساخت این واحدها ۲۸ درصد پیش رفته است.

قاسمی عنوان کرد: تاکنون ۶۹ هزار و ۸۲۶ نفر با ثبت نام در سامانه، متقاضی دریافت مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان شدند که از این تعداد ۲۵ هزار نفر شرایط دریافت مسکن دارند و بیش از ۶ هزار نفر تخصیص پروژه انجام شده است و بیش از هفت هزار نفر نیز آورده اولیه خود را واریز کرده اند.

هزار و ۹۲۲ خانوار متقاضی دریافت زمین طرح جوانی جمعیت

قاسمی در بخش دیگر سخنان خود درباره تکالیف این اداره کل برای تحقق اهداف جوانی جمعیت گفت: در این زمینه واگذاری زمین به خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر در قالب قانون حمایت از جوانی جمعیت در قطعات ۲۰۰ مترمربعی و برای ساخت خانه ویلایی به صورت سهم سه دانگ سه دانگ به مادر و پدر فرزند واگذار می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: تاکنون در استان یکهزار و ۹۲۲ نفر از والدین در ۲۲ نقطه شهری برای دریافت زمین ساخت مسکن در قالب طرح جوانی جمعیت در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده اند.

قاسمی اظهار کرد: زمین ها در قالب طرح جوانی جمیعت به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و والدین دارای سه فرزند یا بیشتر که یک فرزندشان پس از تاریخ ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ به دنیا آمده است، مشمول این طرح هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: البته در برخی از شهرهای جدید استان از جمله چناران شهر، آوا و یکه سعود به علت نداشتن حریم مصوب باید موضوع تامین زمین از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پیگیری شود.

متقاضیان واجد شرایط قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام کنند تا مراحل قانونی برای واگذاری اقساطی زمین اقدام شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha