بودجه دانشگاه فنی و حرفه‌ای به سه هزار میلیارد تومان افزایش یافت

بوشهر - ایرنا - معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: بودجه این دانشگاه از یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سال گذشته به سه هزار میلیارد تومان در سالجاری افزایش یافته است.

محمدرضا جلیلی روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا در بوشهر افزود: هرچند بودجه امسال دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور نسبت به سال گذشته افزایش نشان می‌دهد اما باز هم حدود سه درصد کسری بودجه وجود دارد که تلاش می‌شود از طریق کمیسیون آموزش این کسری جبران شود.

وی با اشاره به سرانه پائین فرهنگی و غذا دانشگاه فنی و حرفه‌ای نسبت به دیگر دانشگاه‌های کشور بیان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به تازگی از وزارت آموزش و پرورش جدا شده و به همین دلیل بخشی از سرانه بودجه این دانشگاه از وزارت علوم خارج شده و تلاش می‌شود با برطرف شدن این مشکل سرانه‌های این دانشگاه با سایر دانشگاه‌های تراز اول همخوانی داشته باشد.

جلیلی با اشاره به ضرورت به روز رسانی تجهیزات کارگاهی اظهار کرد: با توجه به قدیمی بودن و مستهلک شدن بسیاری از تجهیزات کارگاهی این دانشگاه؛ تقویت منابع اعتباری آن از جمله الزاماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: هرچند با نگاه مثبت دولت انقلابی به بحث مهارت افزایی بودجه این دانشگاه به خصوص در بخش کارگاهی سال گذشته معادل یک تا ۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافته اما باز هم این میزان اعتبار پاسخگوی نیاز این دانشگاه نیست.

بیشتر بخوانید:

تقویت منابع اعتباری دانشگاه فنی و حرفه ای ضروری است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه سیاست نظام حکمرانی کشور حرکت به سمت آموزش‌های مهارتی است، تاکید کرد: با توجه به نقش و تاثیرگذاری دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ایجاد اشتغال؛ تقویت زیرساخت‌ها و به روز شدن تجهیزات و امکانات کارگاهی از جمله مواردی است که باید مورد توجه دستگاه حکمرانی قرار گیرد.

بودجه دانشگاه فنی و حرفه‌ای به سه هزار میلیارد تومان افزایش یافت

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه بخشی از تجهیزات کارگاه‌ها مصرفی است در همین ارتباط با توجه به مذاکرات انجام شده با بخش صنعت تلاش می‌شود بخشی از نیازهای کارگاهی دانشگاه فنی و حرفه‌ای از طریق صنعت و همچنین فرهنگ پذیرش دانشجو در چرخه صنعت گسترش یابد.

به گفته جلیلی براساس بررسی‌های انجام شده ۷۰ درصد دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور جذب بازار کار می‌شوند در همین ارتباط تلاش می‌شود فرهنگ پذیرش دانشجو در چرخه صنعت گسترش یابد.

جلیلی در خصوص ضرورت تقویت خوابگاه‌های دانشجویی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: با توجه به بروز برخی مشکلات برای خوابگاه‌های خودگران به دلیل شرایط کرونایی، خوابگاه‌های دانشجویی موجود این دانشگاه تنها پاسخ‌گوی نیاز ۵۰ درصد دانشجویان است و تلاش می‌شود این نیاز با نهضت خوابگاه سازی وعده داده شده از سوی دولت از طریق کمیسیون‌های مختلف پی‌گیری و این مشکل طی سال‌های آینده برطرف شود.

وی یادآور شد: هرچند تلاش شده مشکل خوابگاهی دانشجویان با استفاده از خوابگاه برخی دانشگاه‌ها و روان سازی در انتقال دانشجویان به محل زندگی خود در راستای بومی گزینی این مشکل برطرف شود اما همچنان کمبود خوابگاه مهمترین تنگناهای شناسایی شده در این بخش است.

جلیلی با اشاره به گسترش فرهنگ مهارت و کارآفرینی در جامعه گفت: در زمان حاضر ۱۷۰ هزار دانشجو در ۱۸۵ دانشگاه در حدود ۳۰۰ رشته مهارتی مشغول به تحصیل هستند و تلاش می‌شود با معرفی هر چه بیشتر دانشگاه فنی و حرفه‌ای به جامعه دانش آموزان بیشتری به این دانشگاه سوق داده شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha