۱۷ طرح عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی غرب استان سمنان در حال اجرا است

سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: ۱۷ طرح عمرانی و زیرساختی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی شهرستان‌های گرمسار و آرادان در غرب استان در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا باقری روز سه شنبه به خبرنگاران افزود: علاوه بر ۱۷ طرح زیرساختی در دست اجرا، ۱۲ طرح عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی شهرستان‌های گرمسار و آرادان تحویل قطعی و ۱۷ طرح عمرانی تحویل موقت شده است.

وی بیان کرد: این ۲ شهرستان، سه شهرک و یک ناحیه صنعتی به بهره‌برداری رسیده دارند و تاکنون در این مناطق، یکهزار و ۴۷۰ قرارداد واگذاری‌ حق انتفاع با ۶۲۸ بهره بردار منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان ادامه داد: ۸۰ قرارداد واگذاری حق انتفاع به مساحت ۶۷ هکتار با متقاضیان سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی شهرستان‌های گرمسار و آرادان در سال ۱۴۰۱ منعقد شد.

وی تصریح کرد: بالغ بر یکهزار و ۵۹۰ میلیارد ریال شهرک‌سازی در شهرک ها و نواحی صنعتی این ۲ شهرستان سال گذشته هزینه شد.

تامین آب، مهمترین چشم انداز توسعه صنعت در غرب استان سمنان

باقری به برنامه شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان در اجرای طرح‌های مهم این شهرستان‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: اجرای طرح خط انتقال آب از حبله رود به شهرک گرمسار و ایوانکی یکی از مهم‌ترین طرح‌های این شرکت در سال ۱۴۰۲ است.

وی افزود: آماده‌سازی زیرساخت بخش ۹۹ هکتاری و ۱۵۰ هکتاری شهرک صنعتی ایوانکی شامل راه، آب، فاضلاب و گاز از دیگر برنامه‌های ۱۴۰۲ این شرکت در شهرستان گرمسار است.

وی، مساعدت در تبدیل چاه‌های خریداری شده و واگذاری چاه‌های از دور خارج شده آب‌وفاضلاب و آب منطقه‌ای به صنعت در گرمسار و ایوانکی را از مطالبات این شرکت در راستای رونق تولید در این شهرستان‌ها عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان یادآور شد: سرعت در اجرا، کاهش در هزینه و ارتقاء کیفیت به‌ عنوان سه مشخصه اصلی تاثیرگذار در اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha