۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۰۷
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 85105982
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کشاورز گیلانی سه توله گربه جنگلی را تحویل داد

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۰۷
کد خبر: 85105982
کشاورز گیلانی سه توله گربه جنگلی را تحویل داد

رشت - ایرنا - محیط‌بانان حفاظت محیط زیست خمام در پی تماس تلفنی یکی از اهالی روستای برمچه‌پائین این شهرستان مبنی بر حضور سه گربه جنگلی درون انبار کشاورزی عازم محل شده و نسبت به تحویل گرفتن توله‌های گربه جنگلی برای تیمار اقدام کردند.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان، "محمدرضا روشنی" مسئول حفاظت محیط‌ زیست خمام ضمن اعلام این خبر گفت: سینا اخوان حسن‌آبادی یابنده این توله گربه‌های جنگلی بعد از گذشت چند روز زمانی که مطمئن شد مادرشان به هر دلیلی آنجا نیست با محیط‌ زیست برای تحویل توله‌ها هماهنگ کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان در این خصوص از مردم استان خواست از دست زدن به نوزادان حیات وحش و یا جوجه های پرندگان جدا خودداری کنند و چنانچه مواردی از نوزادان را در اطراف آشیانه یا محل زادآوری مشاهده کردند با رعایت فاصله مجاز نسبت به اطلاع رسانی به محیط زیست اقدام نمایند.
حمزه عشوری افزود: والدین نوزادان حیات وحش برای تهیه غذا و تغذیه مجبور به ترک آنها هستند و بعد از مدتی دوباره به آشیانه باز می‌گردند.
وی اضافه کرد: گربه جنگلی یکی از هشت گربه‌سان وحشی ایران (پلنگ، یوزپلنگ، کارکال، سیاهگوش، گربه شنی، گربه پالاس، گربه جنگلی و گربه وحشی) است.
این گربه با جثه‌ای حدود ۲ برابر گربه‌های معمولی در مناطق جنگلی، حاشیه تالاب‌ها و نیزارها زندگی کرده و گاهی اوقات برای تهیه غذا به سکونتگاه‌های انسانی اطراف محل زندگی خود وارد می‌شوند.
اگرچه از تعداد این گربه‌ها در کشور اطلاع دقیق در دست نیست ولی به نظر می‌رسد به دلیل کم شدن طعمه و تخریب زیستگاه جمعیت آن‌ها رو به کاهش است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha