۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۰۷
کد خبر: 85105901
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مبارزه با آفت "سِن" مادر در مزارع تربت‌حیدریه آغاز شد

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۰۷
کد خبر: 85105901
مبارزه با آفت "سِن" مادر در مزارع تربت‌حیدریه آغاز شد

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس مرکز جهاد کشاورزی بخش جلگه رخ به عنوان قطب اصلی و محوری کشاورزی شهرستان تربت‌حیدریه گفت: مبارزه با آفت سِن مادر مزارع گندم و جو از اواخر فروردین ماه آغاز و تاکنون در سطح بیش از سه هزار و ۵۰۰ هکتار اجرا شده‌ است.

سیدمحمد نجفی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با احتمال طغیان پوره سِن، تا پایان اردیبهشت ماه کنونی این روند ادامه دارد و این سطح مبارزه اغلب به صورت مبارزه توام سن و شته روسی در مزارع انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ضروری است کشاورزان برای جلوگیری از اُفت کیفیت محصول و خسارات احتمالی با راهنمایی کارشناسان جهاد کشاورزی و کلینیک‌های گیاه پزشکی مبارزه با پوره‌ها را آغاز کنند.

رییس مرکز جهادکشاورزی بخش جلگه رخ گفت: در این فصل از سال اگر با آفت "سن" مادر و در روزهای آینده با پوره سن‌ها در مزارع آلوده به موقع مبارزه نشود کشاورزان علاوه بر امسال، در سال‌های آینده نیز شاهد خسارت در مزارع گندم و جو خواهند بود.

نجفی اضافه کرد: امسال بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در این خطه به کشت محصولات زراعی اختصاص یافته که از این میزان در حدود هفت هزار هکتار محصول گندم و جو کاشته شده است.

رییس مرکز جهادکشاورزی بخش جلگه رخ گفت: بخش جلگه رخ تربت‌حیدریه با داشتن منابع آب و خاک مناسب یکی از حاصلخیزترین مناطق کشاورزی خراسان رضوی و از نظر سطح زیرکشت محصولات کشاورزی نیز، رتبه نخست شهرستان تربت‌حیدریه را به خود اختصاص داده‌ است.

بخش رخ به مرکزیت رباط سنگ با جمعیتی افزون بر ۳۰ هزار نفر، ۵۲ روستا، ۲ شهر، ۴۸ دهیاری و ۲۰۲۲ کیلومتر مربع وسعت در ۳۵ کیلومتری شهرستان تربت‌حیدریه واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha