۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۱:۱۸
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 85105606
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمشق: استفاده از تسلیحات شیمیایی از سوی هر کسی تحت هر شرایطی محکوم است

تهران-ایرنا- نماینده دائم سوریه در سازمان ملل امروز دوشنبه در جلسه شورای امنیت گفت که دمشق استفاده از تسلیحات شیمیایی را در هر زمان، مکان و از سوی هر کسی تحت هر شرایطی را محکوم می‌کند و بر همکاری کامل خود با سازمان منع و اجرای کلیه تعهدات آن تحت معاهده منع گسترش تسلیحات شیمیایی تأکید دارد.

به گزارش ایرنا، «بسام صباغ» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در ادامه اظهاراتش در نشست شورای امنیت افزود: سوریه در سال ۲۰۱۳ یک تصمیم راهبردی برای پیوستن به کنوانسیون تسلیحات شیمیایی گرفت و تعهد فوری به اجرای آن را نشان داد و اطلاعات دقیق و شفافی از برنامه شیمیایی خود ارائه کرد و ذخایر و تاسیسات تولیدی خود را در یک دوره رکورد تخریب کرد که مورد تأیید سازمان ملل قرار گرفت.

صباغ خاطرنشان کرد، کنوانسیون تسلیحات شیمیایی، مانند سایر توافقات بین‌المللی، بر اساس توازن بین حقوق و تعهدات کشورهای عضو آن تدوین شده است، بنابراین ادعای برخی کشورها مبنی بر عدم پایبندی سوریه به این توافق آن هم در زمانی که این کشورها تلاش می کردند سوریه به عنوان کشور طرف توافق را از حقوق و امتیازات عضویت خود محروم کند، با روح تعادل و توازن بین حقوق و تعهدات مندرج در توافقنامه در تضاد است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تأکید کرد که سوریه با وجود برخورد مغرضانه و غیرحرفه‌ای دبیرخانه فنی سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی با پرونده سوریه و انحراف از مسیر فنی و بی طرفی خود که در کنوانسیون منع گسترش تعیین شده است، به همکاری آشکار با سازمان منع تسلیحات شیمیایی ادامه خواهد داد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد اشاره کرد که مسئولیت اصلاح این انحراف بر عهده کشورهای طرف قرارداد است تا دبیرخانه فنی بتواند به حالت قبلی خود بازگردد و ابزاری بی طرف برای اجرای توافقنامه منع گسترش تسلیحات شیمیایی باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha