معاون اجرایی رییس جمهور از راه آهن بستان آباد - خاوران بازدید کرد +فیلم

تبریز - ایرنا - معاون اجرایی رییس جمهور در جریان سفر یک روزه به آذربایجان شرقی از پروژه راه آهن بستان آباد - خاوران بازدید کرد و در جریان روند اجرایی این پروژه قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، محسن منصوری روز سه شنبه در جریان سفر استانی به آذربایجان شرقی و بازدید از پروژه های آماده بهره برداری از فاز دوم راه آهن میانه - بستان آباد - تبریز ( بستان آباد - خاوران) بازدید کرد.

این پروژه از کیلومتر ۱۳۲ تا ۱۷۶ به طول ۴۴ کیلومتر خط اصلی و چهار کیلومتر خطوط ایستگاهی – بستان آباد( قطعه ۷) تا خاوران بوده و شامل یک هزار و ۷۲ متر پل بزرگ و سه هزار و ۶۸۰ متر تونل است.

زیرسازی پروژه با پیشرفت ۱۰۰ درصد به پایان رسیده، روسازی آن به صورت یک خطه با پیشرفت ۹۹ درصد اجرا شده، ریل گذاری و تراورس چینی خطوط اصلی به پایان رسیده و خطوط ایستگاهی و عملیات تکمیلی در دست اجراست.

پیشرفت کلی پروژه بستان آباد خاوران در حال حاضر ۹۹ درصد به صورت تک خطه است.

این پروژه دارای ۲ ایستگاه شامل درجه سه «ایمناب» که تکمیل شده و درجه دو «خاوران» که با پیشرفت ۷۹ درصدی در حال اجراست.

اعتبار مصوب سفر رئیس جمهور برای مسیر بستان آباد - میانه ۷۵۰ میلیارد تومان که تا کنون ۷۳۰ میلیارد تومان جذب و هزینه است .

فاز اول پروژه راه آهن میانه- بستان آباد - تبریز ( میانه - بستان آباد) به طول ۱۳۲ کیلومتر از میانه سال ۱۳۹۹ بهره برداری شد و شامل سه هزار و ۷۰۰ متر پل بزرگ، یک هزار و ۱۵۴ متر تونل و چهار هزار و ۳۶۹ متر گالری است.

پروژه راه آهن میانه- بستان آباد- تبریز به طول ۲۰۵ کیلومتر از سال ۱۳۷۹ شروع شده است، این خط آهن در ۱۱ قطعه دارای ۹ ایستگاه، ۱۱ دستگاه تونل به طول ۶ هزار و ۵۸۳ متر و ۴۷ دستگاه پل بزرگ به طول هفت هزار و ۶۲۳ متر است.

این پروژه با هدف کاهش مسافت ریلی تبریز - تهران به طول ۱۱۴ کیلومتر، کاهش زمان سفر تبریز - تهران به مدت ۴.۵ ساعت برای قطارهای مسافری و پنج ساعت برای قطارهای باری، افزایش سرعت سیر به ۱۲۰ کیلومتر برای قطارهای باری و ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برای قطارهای مسافری، عبور مسیر از مناطق کم عارضه تر از مسیر موجود میانه – مراغه - تبریز که عمدتا از مناطق کوهستانی عبور می کند و قابلیت برقی شدن خط آهن تهران – تبریز و کاهش آلایندگی محیط زیست اجرا شده است.

اعتبار هزینه شده برای کل این پروژه تا کنون بیش از سه هزار و ۷۲۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

اعتبار مورد نیاز برای تکمیل مسیر بستان آباد - خاوران برابر ۱۴۴ میلیارد تومان و جهت اتمام پروژه و تکمیل کل پروژه راه آهن میانه- تبریز به صورت ۲ خطه سه هزار و ۴۴۴میلیارد تومان برآورد می شود.

به گزارش ایرنا، محسن منصوری معاون اجرایی رییس جمهور پس از پایان سفر خود به استان آذربایجان غربی از راه زمینی و از طریق شهرستان میاندوآب با استقبال عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی وارد این استان شد.

بازدید از پروژه راه آهن تبریز- میانه بخش ایستگاه راه آهن خاوران تبریز، بازدید از بیمارستان جامع سرطان تبریز، بازدید از قطعه ۶ اتوبان ارومیه - تبریز، بازدید از مجموعه مقبره الاشعرا، شرکت در همایش ۱۰ هزار نفری جوانان تمدن ساز هلال احمر آذربایجان شرقی، بازدید از کارخانه شیشه آذر و بازدید از طرح اقدام ملی مسکن شهر جدید سهند از جمله برنامه های منصوری در سفر یک روزه وی به آذربایجان شرقی است.

دیدار با فعالان فرهنگی استان، پیگیری مصوبات سفر اول استانی آیت الله رییسی به آذربایجان شرقی و جلسه ستاد سفر از دیگر برنامه های معاون اجرایی رییس جمهور در سفر به آذربایجان شرقی است.

سفر معاون اجرایی رییس جمهور به آذربایجان شرقی پی گیری مصوبات استانی سفر آیت الله رییسی در خرداد ماه سال گذشته به تبریز و بازدید از طرح های این سفر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha