۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۳۶
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85105345
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حمایت جدی دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۳۶
کد خبر: 85105345
حمایت جدی دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان

سنندج- ایرنا- مسئول واحد آموزش پارک علم و فناوری کردستان گفت: دولت از شرکت‌های دانش بنیان حمایت‌های خوبی می کند که معافیت های مالیاتی و تسهیلات سربازی کارکنان این شرکت‌ها از جمله آنهاست.

به گزارش ایرنا، دکتر نبی احسنی روز دوشنبه در جمع دانشجو- معلمان رشته علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان کردستان در بازدید از واحدهای فناور پارک علم و فناوری کردستان در سنندج اظهار کرد: معافیت و تسهیلات گمرکی، تسهیلات مالی صندوق نوآوری و شکوفایی و بیمه تامین اجتماعی بخشی از مزایای دانش‌بنیان شدن است.

وی با اشاره به حرکت اقتصاد ملی از اقتصاد نفتی به سوی اقتصاد دانش‌بنیان، افزود: دست یافتن به جایگاه اقتصادی مبتنی بر علم و فناوری و متکی بر منابع دانش و آگاهی، سرمایه انسانی و فناوری روز لازمه گذار به اقتصاد مبتنی بر دانش است.

مسئول واحد آموزش پارک علم و فناوری کردستان توسعه مراکز نوآوری و فناوری را مبنای توسعه دانست و بیان کرد: نیروی انسانی کارآفرین و ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه، از مشخصه‌های این دوران و راه‌اندازی مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری، مناطف توسعه فناوری‌های نوین و دانشگاه‌های کارآفرین از الزامات توسعه است.

احسنی با بیان اینکه یک شرکت دانش‌بنیان باید از سه ویژگی برخوردار باشد، گفت: شرکت دانش بنیان باید به دانش طراحی و ساخت محصول دست پیدا کرده باشد.

وی افزود: محصول شرکت دانش بنیان باید مبتنی بر فناوری پیشرفته باشد؛ ضمن اینکه شرکت‌های بازرگانی که به واردات کالاهای پیشرفته (مثلا سی‌تی‌اسکن) مشغول هستند، مشمول دانش‌بنیان نیستند.

شرکت دانش‌بنیان به شرکتی اطلاق می‌شود که کسب‌وکار آن بر پایه توسعه و تجاری‌سازی فناوری پیشرفته شکل می‌گیرد. در واقع این شرکت‌ها محصولات یا خدماتی را مبتنی بر فناوری پیشرفته توسعه می‌دهند و آن را به بازارهای داخل یا خارج کشور عرضه می‌کنند.

در حال حاضر ۳۷ شرکت دانش‌بنیان فعال در کردستان وجود دارد که ۲۳ مورد آن در محل پارک علم و فناوری استان فعالیت می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha