۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۵۰
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85105270
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی زنجان نسبت به بارش‌های رگباری و تگرگ هشدار نارنجی صادر کرد

زنجان - ایرنا - اداره کل هواشناسی استان زنجان نسبت به تقویت سامانه بارشی، بارش های رگباری باران، تگرگ و وقوع رعد و برق هشدار نارنجی صادر کرد.

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این وضعیت جوی از روز سه شنبه آغاز خواهد شد، افزود: منطقه اثر این سامانه شهرستانهای زنجان، طارم، ابهر، خرمدره، سلطانیه، ماهنشان، ایجرود و خدابنده خواهد بود.

حسین سلطانی با بیان اینکه این شرایط جوی تا اواخر روز چهارشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل‌ها، خطر اصابت صاعقه و آسیب و خسارت به محصولات کشاورزی اثر مخاطره ای این شرایط جوی پیش بینی شده است.

وی به هم استانی ها توصیه کرد: از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها و حضور در ارتفاعات به جهت احتمال وقوع رعد و برق خودداری و در سفرهای برون شهری نیز سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

سلطانی یادآورشد: کشاورزان نیز باید از محصولات و تاسیسات خود در برابر شرایط جوی بیان شده محافظت، تجهیزات سامانه های ضد تگرگ را آماده سازی و راه اندازی و از محلول پاشی و سم پاشی درختان و دیگر محصولات خودداری کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha