۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۱۱
کد خبر: 85105236
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

رگبار پراکنده و تندباد با سرعت ۸۵ کیلومتر در انتظار قم

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۱۱
کد خبر: 85105236
رگبار پراکنده و تندباد با سرعت ۸۵ کیلومتر در انتظار قم

قم- ایرنا- کارشناس هواشناسی قم گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، فردا و پس‌فردا(سه شنبه و چهارشنبه)، رگبار پراکنده و وزش باد با سرعت ۷۰ تا ۸۵ کیلومتر در ساعت در انتظار قم است.

محمدجواد ترابیان روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: امروز آسمان قم قسمتی ابری به‌تدریج افزایش ابر، افزایش سرعت وزش باد با سرعت ۵۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت و با جهت جنوب غربی و در برخی از مناطق همراه با گردوخاک است.

وی اضافه کرد: برای فردا آسمان کمی ابری، به‌تدریج افزایش ابر در برخی ساعات رگبار و رعدوبرق، وزش باد به نسبت شدید با سرعت ۶۰ تا ۸۵ کیلومتر بر ساعت با جهت غربی و گردوخاک محلی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: برای پس‌فردا نیز آسمان قم نیمه‌ابری تا ابری، در برخی ساعات رگبار و رعدوبرق، وزش باد به نسبت شدید با سرعت ۵۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت با جهت شمال غربی و گردوخاک محلی است.

ترابیان خاطرنشان کرد: بارش‌های ۲ روز آینده به‌صورت رگباری و بیشتر در نیمه غربی استان رخ خواهد داد.

وی گفت: بیشینه دمای امروز، فردا و پس‌فردا به ترتیب ۳۷، ۳۵ و ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه دمای هوای امروز، فردا و پس‌فردا نیز به ترتیب ۱۳، ۱۴ و ۱۳ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha