۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۰۰
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85105173
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وجود ۱۶۰ هزار سفیر سلامت در خوزستان

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۰۰
کد خبر: 85105173
وجود ۱۶۰ هزار سفیر سلامت در خوزستان

اهواز- ایرنا- مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه ۱۶۰ هزار سفیر سلامت در استان فعالیت دارند گفت: این تعداد از بین جمعیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش آموز استان انتخاب و خوشبختانه در بُعد ملی نیز خوش درخشیدیند.

به گزارش ایرنا مسعود حمیدی نژاد دوشنبه در اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در اهواز بیان کرد: در جشنواره ملی سفیران سلامت، در حوزه سلامت سه دانش آموز از خوزستان مقام های اول تا سوم را کسب کردند و در بخش مراقبت نیز سه مقام کشوری کسب کردند.

وی گفت: در هر حوزه ای که آموزش ورود کرده است تلاش شده تا از دوران کودکی این آموزش ها آغاز شود تا اثر گذاری بیشتری را در جامعه داشته باشد، در حوزه سلامت نیز از دوران کودکی آموزش ها در مدارس آغاز می شود و دانش آموزان به عنوان سفیران سلامت در حوزه بهداشت و سلامت به سایر دانش آموزان و خانواده ها ارائه خدمات و آموزش می دهند.

حمیدی نژاد ادامه داد: به عنوان مثال یکی از کارهای آموزشی که در آموزش و پرورش انجام گرفته است بحث همیار پلیس است، برای ترویج فرهنگ رعایت نکات ایمنی در رانندگی این طرح در مدارس عملیاتی شد و دانش آموزان از دوران کودکی این فرهنگ را در خانواده و جامعه ترویج می دهند و بر اساس اطلاعاتی که جمع آوری شده آثار خوبی هم به همراه داشته است.

مدیر کل اموزش و پرورش خوزستان اظهارکرد: در حوزه بهداشت لازم است که موارد مربوط به سلامت جسم، روح و روان را به جامعه منتقل کنیم و هیچ کس بهتر از بچه ها نمی تواند در این کار همراهی و کمک کند.

حمیدی نژاد اضافه‌کرد: در حوزه بهداشت و سلامت دستورالعمل هایی ابلاغ شده تا در این بخش آموزش ها به دانش آموزان منتقل شود و در نهایت این آموزه ها به خانواده و جامعه منتقل شود، آموزش و پرورش و دانش آموزان بستر بسیار مناسبی برای انتقال آموزش های زندگی سالم به جامعه است و باید از ظرفیت دانش آموزان در این بخش استفاده نمود.

جشنواره سفیران سلامت در طول سال تحصیلی برگزار می شود و امروز اختتامیه این جشنواره برگزار شد.

این جشنواره با هدف ارتقای آگاهی دانش آموزان در حوزه بهداشت و خود مراقبتی و سلامت در قالب های مختلف هنری برگزار می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha