سیره امام راحل باید به نسل جدید تبیین شود

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۰۶
کد خبر: 85105170
سیره امام راحل باید به نسل جدید تبیین شود

تبریز-ایرنا- معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت بزرگداشت یاد و نام بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، گفت: سیره و منش امام خمینی (ره) باید به درستی به نسل جدید تبیین شود.

تراب محمدی روز دوشنبه در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام راحل و سالگرد شهدای ۱۵ خرداد و هفته کرامت، گرامیداشت یاد و نام بنیانگذار جمهوری اسلامی و رخداد تاریخی ۱۵ خرداد را جزو وظایف آحاد جامعه دانست و با اشاره به نقش امام خمینی در پیروزی نهضت اسلامی، افزود: امروز نیز رهبر معظم انقلاب ادامه دهنده واقعی راه و مرام امام راحل هستند و در چند دهه کشور را به درستی مدیریت و هدایت کرده اند.

وی ارایه، بازگویی و تشریح نقش بی بدیل امام خمینی و دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی را جزو برنامه های مهم دستگاه های اجرایی در سی و چهارمین سالگرد ارتحال برشمرد و گفت: باید شخصیت فردی و اجتماعی، راه و شیوه زمامداری و سیره بنیانگذار نظام اسلامی برای نسل جدید و جوان به درستی تبیین شود.

محمدی از هماهنگی های لازم برای اعزام کاروان های زیارتی مرقد امام خمینی در آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: در این زمینه سه هزار نفر به زیارت امام راحل می روند.

وی همچنین با تاکید بر کیفی سازی برنامه های مختلف فرهنگی و عقیدتی گفت: با توجه به نتایج عملکرد سال های گذشته، بازنگری در این نوع برنامه ها ضروری است.

محمدی اظهار کرد: اینکه امروز با تغییرات نسلی و دگرگونی های مختلف فناوری با زبان ۴۰ سال قبل با جوانان و نوجوانان صحبت شود نخواهد داد و باید بر اساس شرایط کنونی جهان با آنها وارد گفت و گو شد.

محمدی اظهار کرد: اینکه امروز با تغییرات نسلی و دگرگونی های مختلف فناوری با زبان ۴۰ سال قبل با جوانان و نوجوانان صحبت شود جواب نخواهد داد و باید بر اساس شرایط کنونی جهان با آنها وارد گفت وگو شد.

محمدی همچنین دهه کرامت را فرصتی مغتنم برای اشاعه فرهنگ اصیل دینی و اسلامی دانست و ادامه داد: تبیین ظرفیت های نهفته در فرهنگ دینی و ولایت مداری باید هدف اصلی اجرای برنامه های این دهه توسط دستگاه های متولی باشد که در این راستا می توان به آموزش بصیرت افزایی اشاره کرد که در این زمینه به شدت با خلاء مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام و انقلاب در وضع کنونی خانواده را هدف قرار داده اند، یادآور شد: دشمنان تلاش دارند تا با ایجاد و تقویت برخی ناهنجاری های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به نسل جوان به خصوص زنان و دختران آسیب بزنند تا نگرش کالایی به زنان در جامعه اسلامی گسترش یابد.

وی با تاکید بر نقش رسانه ها در سالم سازی فضای عمومی و فرهنگی جامعه، افزود: ما به عنوان دستگاه های اجرایی و متولی به شدت نیازمند مساعدت رسانه ها هستیم و در عین حال رسانه ها نیز برای انتشار اخبار و گزارش های مناسب و مفید به لحاظ محتوایی نیازمند همکاری دستگاه ها و سازمان های اجرایی هستند.

به گزارش ایرنا، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گزارشی از عملکرد کمیته های ۱۸ گانه مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد ارایه و اظهار کرد: سالگرد ارتحال امام خمینی در سالجاری به دلیل فروکش کردن کرونا متفاوت تر خواهد بود.

حجت الاسلام میکائیل اسکندری گفت: امام خمینی(ره) رهبری است که با پشتیبانی ملت بابصیرت و مقاوم ایران توانست حکومت جامع با محوریت ولایت فقیه را در ایران اسلامی ترسیم کرده و بنیان نهد.

وی بر مردمی بودن برنامه های دهه کرامت تاکید و اضافه کرد: تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و روشنگری نسل جوان و جدید محور برنامه های ۱۴ و ۱۵ خرداد و دهه کرامت خواهد بود.

مرتضی شفیعی دبیر ستاد گرامی داشت هفته کرامت در استان هم در این نشست بر اجرای برنامه های فرهنگی این هفته با محوریت مردم و مردمی سازی برنامه ها تاکید کرد و افزود: این شیوه می تواند تاثیر گذاری برنامه های فرهنگی را تقویت کند.

امام خمینی (ره) در ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ به ملکوت اعلا پیوست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha