۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۳۳
کد خبر: 85105048
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

"طوفان لحظه‌ای" در راه مازندران/ خزر مواج و بی‌قرار می‌شود

ساری- ایرنا- هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد و وقوع طوفان لحظه‌ای، هرگونه فعالیت دریایی را از امروز دوشنبه تا عصر سه‌شنبه، ناامن اعلام کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران اعلام کرد که با عبور موج از تراز میانی جو، دریای خزر از امروز دوشنبه تا عصر فردا سه‌شنبه با وزش باد مواج و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.

هواشناسی مازندران اعلام کرد که سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بیشینه سرعت وزش باد نیز تا ۱۴ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل‌گیری امواج تا ۱.۶ متر می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی مناطق ساحلی و دور از ساحل را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و علاوه بر احتمال غرق شدن شناورهای کوچک، اختلال در قعالیتهای بندی و خظر غرف شدن شناورهای گردشگری را نیز به همراه خواهد داشت.

در این اخطاریه به مسافران و علاقه‌مندان به دریا توصیه شده است در طی این مدت از فعالیت‌های تفریحی و گردشگری خودداری کنند و سایر فعالیت ها نیز با رعایت جوانب احتیاط و با توصیه مسئولان انجام شود.

"طوفان لحظه‌ای" در راه مازندران/ خزر مواج و بی‌قرار می‌شود

مازندران حدود ۴۸۰ کیلومتر از سواحل جنوبی دریای خزر را در اختیار دارد که بیشترین میزان در میان سه استان شمالی است.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و وزش باد در ارتفاعات گاهی به نسبت شدید و از بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات غربی استان با رگبار پراکنده باران و در روز سه شنبه را نیز نیمه ابری همراه با کاهش نسبی دما و از بعدازظهر ابری بویژه در غرب با بارش پراکنده باران و وزش باد پیش بینی کرده است.

آسمان مازندران در روز چهارشنبه ابری و خنک، در ارتفاعات مه آلود همراه با بارش پراکنده باران و وزش باد، روز پنجشنبه صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش نسبی دما و از شب با افزایش ابر و وزش باد در غرب استان با رگبار پراکنده باران و در روز جمعه نیز نیمه ابری گاهی با افزایش ابر همراه با کاهش نسبی دما، بارش پراکنده باران و وزش باد همراه خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha