۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۵۳
کد خبرنگار: 3091
کد خبر: 85105039
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به صنعتگران خوزستانی پرداخت شد

اهواز- ایرنا - معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: در راستای حمایت از فعالان صنایع دستی و کارآفرینان سال گذشته از محل تسهیلات مشاغل خانگی به ۲۶۰ صنعتگر به ارزش ۱۸۰ میلیارد ریال وام پرداخت شد.

شکراله قاسمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گیرندگان تسهیلات در رشته‌های مختلفی همچون گلیم بافی، بافتنی‌های سنتی، کپوبافی، حصیر و بوریا بافی، چوقا بافی، معرق چوب، سفالگری سنتی، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، چرم دوزی، زیور آلات سنتی، کاشی سنتی، دوخت البسه محلی فعالیت می‌کنند.

وی ادامه‌داد: با پرداخت این تسهیلات برای ۱۲۰ نفر از محل تسهیلات تبصره ۱۸ و ۲۶۰ نفر از محل تسهیلات مشاغل خانگی شغل ایجاد شده است.

قاسمی با اشاره به مجوزهای صادر شده برای صنعتگران خوزستان گفت: سال گذشته در بخش تولیدات انفرادی برای سه هزار و ۳۰۰ نفر، کارگاه تولیدی ۲۰ فقره پروانه و ۸۶۶ کارت شناسایی صنعتگری صادر و تمدید شده است.

وی با بیان این که آموزش رایگان صنایع دستی ازدیگر اقدامات انجام شده است ادامه‌داد: ۲ هزار و ۴۹ نفر در کارگاه‌های آموزش کوتاه مدت عمومی صنایع دستی و ۶۰۰ نفر در کارگاه های آموزش تخصصی شاغلان شرکت کردند. همچنین به ۸۰۰ نفر از زندانیان استان در دوره‌های آموزشی صنایع دستگی شرکت کردند.

قاسمی با اشاره به اهمیت آموزش در امر اشتغال زایی بیان‌کرد: این دوره‌ها در شهرهای مختلف خوزستان با هدف ارتقاء کیفی محصولات صنایع دستی برای هنرجویان و علاقمندان در رشته‌های مختلف برگزار شد.

گفتنی است ب‍‍ا ت‍وج‍ه‌ ب‍ه‌ پ‍ی‍ش‍ی‍ن‍ه‌ ت‍‍اری‍خ‍‍ی‌ خوزستان، ‌این خطه پ‍ی‍وس‍ت‍ه‌ ب‍س‍ت‍ر م‍ن‍‍اس‍ب‍‍ی‌ ب‍رای‌ رش‍د و ش‍ک‍وف‍‍ای‍‍ی‌ ‌ه‍ن‍ر و ص‍ن‍‍ای‍‍ع‌ دس‍ت‍‍ی‌ در زم‍ی‍ن‍ه‌ ‌ه‍‍ای‌ م‍خ‍ت‍ل‍ف‌ ب‍ه‌ ش‍م‍‍ار ‌آم‍ده‌ ‌و ‌ه‍م‍چ‍ن‍ی‍ن‌ ت‍‍ع‍دد ق‍وم‍‍ی‌ و ف‍ره‍ن‍گ‍‍ی‌ م‍ردم‌ اس‍ت‍‍ان م‍وج‍ب‌ ش‍ده‌ تا ص‍ن‍‍ای‍‍ع‌ دس‍ت‍‍ی‌ در خ‍وزس‍ت‍‍ان‌ ‌از ت‍ن‍وع‌ چ‍ش‍م‍گ‍ی‍ری‌ ب‍رخ‍وردار ش‍ود لذا وجود صنایع دستی متنوع و زیبا، گردشگران و علاقمندان را با فرهنگ غنی و دارای قدمت هر اقلیم و هنر دستان مردمان آن آشنا خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha