۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۱۵
کد خبر: 85105027
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گام های موفق  برای توسعه روابط فارس و کشور عراق در حوزه گردشگری سلامت

شیراز- ایرنا- در دیدار معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با رییس مرکز مشاوره در امور بازرگانی و سرمایه‌گذاری کشور عراق، بر لزوم توسعه روابط فارس با کشور عراق در زمینه گردشگری سلامت تاکید شد.

عبدالعالم یاسری رییس مرکز مشاوره در امور بازرگانی و سرمایه‌گذاری کشور عراق روز دوشنبه در این دیدار، توسعه روابط عراق با استان فارس را دارای اهمیت ویژه‌ دانست و گفت: عدم آشنایی کافی مردم عراق با استان فارس و شهر شیراز و ضعف تبلیغات در این حوزه از جمله دلایلی است که باعث می‌شود شهروندان و مسافران عراقی به دیگر شهرهای ایران از جمله مشهد و همدان سفر کنند.
وی ادامه داد: همچنین محدود بودن تعداد پروازها از عراق به شیراز و گران بودن بلیت از دیگر مواردی است که مانع از سفر شهروندان عراقی به استان فارس و شهر شیراز می شود.
یاسری گفت: آمادگی داریم که تمام راهکارها و عواملی که می تواند به توسعه روابط با استان های مختلف کشورعراق کمک کند را دنبال کنیم.
وی، اقتدار ایران در منطقه و جهان را یک افتخار دانست و افزود: استان فارس از ظرفیت ها و پتانسیل های بسیاری برخوردار است که جا دارد این ظرفیت ها توسط بخش خصوصی در سطح گسترده تری تبلیغ و معرفی شود.

گام های موفق  برای توسعه روابط فارس و کشور عراق در حوزه گردشگری سلامت

آمادگی استان فارس برای خدمات دهی به شهروندان عراقی
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس هم در این دیدار گفت: استان فارس در این زمینه و به منظور تامین خدمات مورد نیاز شهروندان عراقی در شهر شیراز آمادگی کامل دارد.
محمد فرخ‌زاده، با اشاره به ظرفیت‌های بی‌شمار فارس در حوزه‌های مختلف پزشکی، درمانی، گردشگری، صنعت، کشاورزی و انرژی افزود: مجموعه مدیریت ارشد فارس برای برقراری روابط در حوزه‌های مختلف با استان‌های کشور عراق آمادگی کرد.
وی ادامه داد: شیراز از گذشته دور تاکنون قطب پزشکی ایران بوده و اکنون نیز خدمات ویژه پزشکی در این کلانشهر انجام می‌شود.
او اظهار داشت: هم اینک بیمارستان پیوند اعضا ابن سینا بالاترین رتبه را در انجام جراحی پیوند کبد موفق در جهان به خود اختصاص داده است.
وی افزود: به رغم نزدیکی فارس به خوزستان و امکان دسترسی شهروندان عراقی به استان فارس از مسیر خوزستان، اما روابط فارس با عراق در حوزه گردشگری سلامت چندان مطلوب نیست و لذا آمادگی داریم که این روابط را گسترش داده و تقویت کنیم.
معاون استاندار فارس، بر لزوم توجه به روابط تجاری این استان و کشور عراق نیز تاکید کرد و گفت: فارس با دارا بودن ظرفیت‌های فرآوری محصولات نفت، گاز، پتروشیمی، گیاهان دارویی، صنایع غذایی و سایر نیازهای احتمالی همسایه غربی خود، آماده توسعه روابط اقتصادی با کشور عراق است.
فرخ زاده، با اشاره به جایگاه علمی و آموزشی دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: فارس آمادگی دارد روابطی دو سویه در حوزه آموزش و تربیت دانشجویان و پزشکان کارآزموده با عراق برقرار کند.
وی، اولین مقدمه برای توسعه روابط را شناخت مناسب مردم از کشورهای مقصد و توانمندی های این کشورها دانست و ادامه داد: این آمادگی وجود دارد که گروه‌های موثر در تبلیغات حرفه ای (بلاگرهای سرشناس عراق) از استان فارس به کشور عراق سفر کنند و فارس نیز پذیرای گروه های از عراق باشد که ضمن آشنایی، به تبلیغ درباره ظرفیت های دو جانبه بپردازند.
او افزود: کشورهای منطقه خاورمیانه باید با اتکا به توانایی های خود و حرکت بر مدار وحدت و همدلی، امور منطقه را پیش ببرند چرا که هیچ کشوری خارج از منطقه دلسوز ما نخواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha