صندوق بیماری‌های خاص ۲۰ میلیارد تومان برای درمان بیماران بوشهری پرداخت کرد

بوشهر - ایرنا – مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: تاکنون ۲۰ میلیارد تومان برای درمان بیماران بوشهری زیر پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج پرداخت شده است.

داراب بارگاهی روز دوشنبه به مناسبت روز بیماری‌های خاص وصعب‌العلاج در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: هزینه دارویی و درمانی بیماران خاص بالا است و تشکیل صندوق این بیماری‌ها همراه با افزایش پوشش بیمه‌ای بار سنگینی از دوش بیماران برداشت.

وی افزود: در حالی که پیش از تشکیل این صندوق تنها پنج نوع بیماری تحت پوشش خدمات بیمه‌ای با عنوان بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج قرار داشت اما از آبان گذشته ۱۰۷ بیماری با این عنوان تعریف شده و بیماران خدمات نزدیک به رایگان دریافت می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر ادامه داد: تاکنون ۶ هزار و ۲۴۵ بیمار استان بوشهر در صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج نشان‌دار شده‌اند.

بارگاهی عنوان کرد: بیماری‌های دیابت، فشارخون بالا، سرطان، دیالیز و آماس به ترتیب بیشترین جمعیت بیماران خاص و صعب‌العلاج استان بوشهر را به خود اختصاص داده است.

بارگاهی گفت: از ۱۰۷ بیماری شناسایی شده به عنوان خاص و صعب‌العلاج، تاکنون بسته بیمه‌ای ۵۰ نوع از آن در سامانه الکترونیک بیمه سلامت ثبت شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این اعتبار خارج از ضوابط نیز برای پرداخت به بیماران مبتلا به ۵۷ نوع بیماری که هنوز بسته خدمتی آنها تعریف و ثبت سامانه نشده در اختیار اداره کل بیمه سلامت استان‌ها قرار گرفته که تاکنون در استان بوشهر ۴۵۰ پرونده این بیماران دریافت و بارگذاری شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر اعلام کرد: تاکنون سه میلیارد و۲۰۰میلیون تومان نیز از این طریق به بیماران بوشهری پرداخت شده است.

بارگاهی یادآور شد: تاکنون بیماران پنج گروه هموفیلی، دیالیزی، تالاسمی، پیوندی و ام اس به عنوان بیماران خاص و صعب العلاج تحت پوشش حمایت‌های بیمه‌ای قرار داشتند که اکنون بیماری‌های گروه‌های سکته مغزی، سرطان‌ها، بیماری‌های اس ام ای ( عصبی - عضلانی) و ان تی اس (ژنتیکی متابولیکی) نیز به آن افزوده شده است.

بارگاهی افزود: افراد مبتلا به این بیماری‌ها برای نشان دار شدن و بهره مندی از بسته خدمتی بیماران خاص و صعب العلاج در سامانه نسخه الکترونیک شامل ویزیت، دارو، خدمات پزشکان، خدمات پاراکلینیک و توانبخشی به سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت به آدرس www.bimehsalamatiranian.irو یا به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha