۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۰۵
کد خبر: 85104912
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

شهردار قشم از معلم سابق خود تجلیل کرد

قشم - ایرنا - شهردار قشم همزمان با هفته معلم با بوسه بر دستان "عیسی صابری" معلم دوران دبستان خود در سال ۶۳ تا ۶۴، از این معلم فرهیخته و بازنشسته آموزش و پرورش تجلیل و قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، میرداد میردادی روز دوشنبه پس از گذشت چهار دهه از زمان تحصیل خود در مدرسه ابتدایی شهید طالب ذاکری روستای بیخ کهنو شهرستان بشاگرد با حضور در منزل این معلم بازنشسته اظهار کرد: معلم اثر بخش کسی است که شخصیتش بر دل و ذهن دانش آموزان حک شود که آقای صابری چنین بود.

وی با بیان اینکه این معلم الگو و اسوه برای همه دانش آموزان دبستان روستای بیخ کهنو بود، افزود: اگر اکنون در کسوت خادم مردم در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس شهردار شده ام نشان از تاثیر و اثر مثبت این معلم بزرگوار است.

شهردار قشم از معلم سابق خود تجلیل کرد

شهردار قشم ادامه داد: معلم چراغ فروزنده سرزمین علم و فرهیختگی است که دانستن و شناختن را با گذشت و مهر آفرینی به جان های شیفته آموختن ارزانی می دارد.

میردادی اضافه کرد: معلم های مهربان و تاثیر گذاری همچون آقای صابری بر روح و جان دانش آموزان خود خط دانش و ایمان می نگارند و در ضمیر پاک آنان نقش فطرت را برجسته تر می سازند و با خامه تعلیم و تربیت بر اندام روحشان می پوشاند.

وی گفت: اگر اکنون به فضل الهی به مسوولیتی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای خادمی مردم دست یافته ایم به برکت تلاش و زحمات معلمانی چون آقای صابری است که توانسته اند دانش آموزانی تربیت کنند که به جایی برسند.

شهردار قشم از معلم سابق خود تجلیل کرد

شهردار قشم با اشاره به اینکه معلمان باغبان دلسوز نهال های امروز و فردای ایران قوی و مقتدر هستند، گفت: بی انصافی است که معلمان را به شمع تبدیل کنیم، زیرا شمع را می سازند تا بسوزد اما معلم می سوزد تا بسازد.

وی تصریح کرد: آقای صابری معلم دوران ابتدای ما در مدرسه شهید طالب ذاکری روستای بیخ کهنو شهرستان بشاگرد در زندگی دانش آموزان خود نقش جاوید و ماندگاری داشته اند و ما به عنوان دانش آموزان همیشه چون گمشده ای به دنبال او بودیم.

در ادامه این دیدار عیسی صابری معلم بازنشسته آموزش و پرورش و دبیر دوران دبستان شهردار قشم در حالی که اشک در چشمانش حلقه زده بود، با اشاره به شرایط متفاوت تحصیل دانش آموزان آن سال ها در مدرسه شهید طالب ذاکری روستای بیخ کهنو شهرستان بشاگرد، افزود: در آن زمان ۲۴ دانش آموز دختر و پسر در پنج پایه تحصیلی در یک کلاس دبستان این روستا با کمترین امکانات آموزشی مشغول به تحصیل بودند.

شهردار قشم از معلم سابق خود تجلیل کرد

وی خطاب به میردادی گفت: به همه شما که امروز برای جامعه و اجتماع خود مفید و خدمتگزار مردم و نظام هستید افتخار می کنم و به خودم به عنوان معلم شما می بالم.

در این این دیدار شهردار قشم با نثار شاخه های گل و لوح سپاس از معلم سابق خود پس از گذشت ۴۰ سال تقدیر و تجلیل کرد.

به گزارش ایرنا، ۱۲ اردیبهشت ماه مصادف با روز شهادت دکتر مرتضی مطهری به نام روز معلم نامگذاری شده که با عنوان هفته معلم، مقام معلم گرامی داشته می شود.

شهرستان بشاگرد محصور بینِ استان‌ های هرمزگان و کرمان و سیستان و بلوچستان، با مساحت ۹ هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع و در فاصله ۲۶۰ کیلومتری مرکز استان هرمزگان قرار دارد و شامل ۲ شهر (گوهران و سردشت) و سه بخش (مرکزی- گوهران –گافر و پارمون) است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha