۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۲۵
کد خبر: 85104852
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کره جنوبی بدنبال تقویت روابط با آمریکا در صنعت تراشه

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۲۵
کد خبر: 85104852
کره جنوبی بدنبال تقویت روابط با آمریکا در صنعت تراشه

تهران- ایرنا - وزارت دارایی کره جنوبی اعلام کرد: دولت در تلاش برای ایجاد ائتلافی قوی‌تر در بخش صنعت تراشه با آمریکا پس از سفر اخیر «یون سوک یول» رئیس جمهوری این کشور به آمریکاست.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از یونهاپ، کره جنوبی و آمریکا برای همکاری در زمینه ساخت نیمه رساناهای نسل بعدی در کنار زنجیره تامین جهانی طی سفر رئیس جمهوری کره جنوبی به واشنگتن توافق کردند.

چو کیونگ هو وزیر دارایی کره جنوبی در جلسه با وزارتخانه های مرتبط گفت : «سفر اخیر دولت به آمریکا زمینه ای برای ساخت تکنولوژی و اتحاد فرهنگی میان دو کشور را فراهم کرد. »

وی در ادامه سخنانش افزود با تمرکز بر ۳ بخش کلیدی صنعت تراشه که شامل تراشه های نسل بعدی می شود کره جنوبی بدنبال پروژه های مشترک در کنار همکاری میان دولت و بخش خصوصی خواهد بود تا بستری برای همکاری در صنعت تراشه به شکل جهانی فراهم کند.

در پایان نیز وزیر دارایی کره جنوبی تاکید کرد دولت تلاش هایی برای نشان دادن تمایلش در مسئله زنجیره تامین جهانی را طی سومین دور مذاکرات چارچوب اقتصادی هند-اقیانوسیه به رهبری آمریکا که این هفته در سنگاپور برگزار خواهد شد مطرح می کند. دولت همچنین از شرکت های داخلی که به دنبال ساخت و سازهای خارج از کشور، نیروگاه، راکتور اتمی و پروژه های سبز حمایت می کند.

وزارت خارجه آمریکا از سال گذشته سعی کرده ساز وکار همکاری تراشه خود را در قالب یک اتحاد میان دولت‌ها و شرکت‌های متحد و شریک خود، ارتقاء دهد، که اساسا صنعت تراشه داخلی آمریکا را حمایت می‌کند، تا سیطره دوباره ایالات متحده بر زنجیره تامین تراشه و منزوی کردن چین، محقق شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha