۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۰۰
کد خبر: 85104819
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

رییس هیات دو و میدانی استان فارس استعفا کرد

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۰۰
کد خبر: 85104819
رییس هیات دو و میدانی استان فارس استعفا کرد
مسابقات دو ماراتن شیراز

شیراز- ایرنا- حواشی مسابقات دو ماراتن شیراز دامن رییس هیات دو و میدانی استان فارس را هم گرفت و روح الله نجمی از سمت خود استعفا کرد.

در متن استعفای روح الله نجمی خطاب به سرپرست فدراسیون دو و میدانی که روز دوشنبه تصویر آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: اینجانب استعفای خود را از مسئولیت هیات دو و میدانی استان فارس اعلام می دارم.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ ۱۵ اردیبهشت که روز شیراز نامیده شده، مسابقات دو ماراتن برگزار شد که در آن حدود ۸۰۰ دونده زن و مرد در مسیری جداگانه به رقابت پرداختند که با حاشیه‌هایی همراه بود.

تشکیل پرونده قضایی

نخستین ترکش برگزاری این مسابقات متوجه مسئولان ورزش شد و روابط عمومی دادگستری فارس از تشکیل پرونده قضایی برای مسئولان برگزار کننده این مسابقات خبر داد.

در این اطلاعیه آمده بود:‌ در پی انتشار تصاویری از مسابقات دو و میدانی در شیراز و حضور زنان بی حجاب در این مسابقه در حاشیه برگزاری روز شیراز، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان دستور تشکیل پرونده قضایی و احضار مسئولان برگزار کننده را صادر کرد.

سید مصطفی بحرینی دادستان مرکز فارس با بیان اینکه قصور، ترک فعل و تقصیر احتمالی مسئولان در این خصوص با جدیت بررسی می شود، گفت: پس از این اقدام ساختار شکنانه، سرپرست ورزش و جوانان استان، مدیر ورزش و جوانان شیرازو رییس هیات دو و ‌میدانی و مسئولان انتظامات برگزاری مسابقه جهت ارایه توضیح به دادستانی احضار شده اند.

رییس هیات دو و میدانی استان فارس استعفا داد

مسیر کاملا مجزا

همچنین فرماندار شیراز ۱۵ اردیبهشت ماه در مصاحبه با ایرنا گفته بود:‌ این مسابقات به مناسبت روز شیراز، ویژه بانوان و آقایان در ۲ مسیر کاملا مجزا برگزار شد.

لطف الله شیبانی ادامه داد: تمهیدات لازم برای برگزاری این مسابقه از حدود ۲ ماه قبل انجام و ثبت نام برای شرکت در این مسابقه از سراسر کشور انجام شده است.

فرماندار شیراز با بیان اینکه ۳۲۰ نفر زن و ۴۵۰ نفر مرد در این مسابقه شرکت کردند،گفت: حاشیه ها و شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر برگزاری همزمان مسابقات بانوان و آقایان در یک مسیر در حال انتشار است که این مطلب قویا تکذیب می شود.

رییس فدراسیون رفت، سرپرست آمد

پیش از این نیز رییس فدراسیون دو و میدانی استعفای خود را به وزیر ورزش و جوانان اعلام کرده بود که مورد قبول واقع شد و افشین داوری که پیشتر سابقه ریاست فدراسیون برعهده داشت به عنوان سرپرست معرفی شد.

به گزارش ایرنا، مسابقات دو ماراتن روز شیراز برای دومین سال برگزار شد.‌

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha