بارش تگرگ ۴۸ میلیارد تومان به باغداران و کشاورزان شاهرود خسارت زد

شاهرود - ایرنا - سرپرست جهاد کشاورزی شاهرود گفت: بارش شدید تگرگ در روزهای نخستین اردیبهشت امسال ۴۸ میلیارد و ۲۲۵ میلیون و۶۰۰ هزار تومان به باغداران و کشاورزان این شهرستان خسارت زد.

حمید آقابیگی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش شدید تگرگ در روزهای نخستین اردیبهشت ۱۴۰۲ به ویژه در روز ششم اردیبهشت، خساراتی سنگین به بخش‌های مختلف این حوزه وارد کرد که بیشترین آن مربوط به باغبانی و زراعت در سطح ۷۳۵ هکتار است.

وی با بیان اینکه بارش شدید تگرگ به ۲۰ تا ۷۰ درصد از مزارع و باغ‌ها خسارت وارد کرد، گفت: کارشناسان با بازدیدهای میدانی این میزان خسارت را برآورد کرده‌اند.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود ادامه داد: بر اثر بارش تگرگ و جاری شدن سیل به یک واحد دامداری ۳۰ میلیون تومان خسارت وارد شد.

سرمای بهاره امسال تا ۸۵ درصد به باغ‌های شاهرود خسارت زد

آقابیگی با بیان اینکه سرمای هوا در روزهای نخستین بهاری ۱۴۰۲ بین ۳۵ تا ۸۵ درصد به باغ‌‎های منطقه بسطام و کلاته‌های غربی این شهرستان خسارت وارد کرد، افزود: باغ‌‎های این شهرستان سطحی معادل چهار هزار و ۲۲۰ هکتار است که سرمای بهاره خسارت زیادی به این منطقه وارد کرده است.

وی با بیان اینکه هر سال سرمای بهاره یکی از عوامل خسارت‌زا به بخش کشاورزی شاهرود است، ابراز کرد: برآورد کارشناسان از خسارت وارده ناشی از افت دما به باغ‌های این منطقه بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان است.

شهرستان شاهرود در شرق استان سمنان دارای ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ است.

۲ درصد از وسعت ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتاری استان سمنان را زمین‌های کشاورزی تشکیل می‌دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha