۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۳۹
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85104669
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرمای بهاره  ۴۴۰ میلیارد تومان به محصولات زراعی و باغی سمیرم خسارت زد

اصفهان - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: سرمای بهاره اردیبهشت امسال ۴۴۰ میلیارد تومان به محصولات زراعی و باغی شهرستان سمیرم در جنوب استان اصفهان خسارت وارد کرده است.

منصور شیشه‌فروش روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه این خسارت در پی کاهش دمای روزهای ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت به باغ ها و زمین‌های کشاورزی سمیرم وارد شده است، افزود: بنا بر ارزیابی کارشناسان، ۳۰ در صد خسارت به محصولات گندم، جو و ذرت مناطق ونک، پادنا و وردشت سمیرم در سطح ۶ هزار و ۵۵۰ هکتار وارد شده است.

وی اظهار داشت: میزان خسارت به محصولات زراعی شهرستان سمیرم بیش از ۹۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: همچنین ۷۰ درصد خسارت به پنج هزار هکتار از باغ های این شهرستان با برآورد ۳۵۰ میلیارد تومان وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه بیمه به‌عنوان تنها راهکار جبران خسارت نتوانسته ظرفیت‌های مناسب را ایجاد کند، گفت: در سال زراعی گذشته ۱۶۰ میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان و دامداران خسارت دیده استان پرداخت شد در حالیکه میزان خسارت‌ها هنگفت است.

شیشه‌فروش از وزارت جهاد کشاورزی درخواست کرد که توجه ویژه ای به استان اصفهان در زمینه رفع مشکلات بخش بیمه داشته باشد.

وی یادآور شد: اکنون شاهدکاهش بیمه گری و به نوعی بیمه پذیری برای مراتع در بخش زراعت و باغ‌ها و حتی دام و طیور هستیم که این خود مشکلی است و برای رفع آن باید صندوق بیمه کشاورزی کشور با ارائه تسهیلات و جذابیت برای پذیرش بیمه تدبیری کند که بتواند ظرفیت کامل دام‌های استان و محصولات زراعی و باغی را در برابر حوادث غیرمترقبه بیمه کند.

وی در بخش دیگری به میزان بارندگی‌ها از اول سال زراعی تاکنون اشاره کرد و گفت: در این مدت میزان بارندگی براساس سنجش ایستگاه های هواشناسی حدود ۱۹۵ میلی‌متر گزارش شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: همچنان در این مدت در مناطق شرق و شمال شامل شهرستان‌های خوروبیانک، نایین، مورچه خورت، کاشان و آران و بیدگل، بارش‌ها نسبت به میانگین بلند مدت ۳۰ درصد کاهش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در فروردین و اردیبهشت امسال بیشتر بارش‌ها همرفتی، ناگهانی، رگباری و فاقد رطوبت بوده است.

شهرستان سمیرم با ۹۰ هزار تن جمعیت، در ١۶٠ کیلومتری جنوب استان اصفهان واقع شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha