۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۰۳
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85104637
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

از توقیف ۳ دستگاه پمب دیزلی آب در شهریار تا انسداد ۱۸ حلقه چاه غیرمجاز در ورامین

شهریار - ایرنا - مدیر امور منابع آب شهریار، ملارد و شهرقدس از جمع‌آوری و توقیف سه دستگاه موتور پمب دیزلی آب از بستر رودخانه شور در محدوده منطقه صفادشت این شرکت خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، حیدر دهقانی روز دوشنبه در این باره گفت: با تلاش کارشناسان واحد بازرسی و نظارت امور منابع آب شهریار، سه دستگاه موتور پمب دیزلی برداشت غیرمجاز آب از بستر رودخانه شور در محدوده منطقه صفادشت شناسایی و به دستور دادستان و با همکاری نیروی انتظامی توقیف و به پارکینگ این شرکت منتقل شد.

وی افزود: با توقیف پمب های مذکور از برداشت غیرمجاز آب با مجموع آبدهی ۱۰۰ لیتر بر ثانیه جلوگیری شد.

این مسئول با تاکید بر اینکه حفاظت از منابع آب های سطحی و زیر زمینی، رسالت بزرگی است که بر دوش تمام امور های منابع آب گذاشته شده است، اظهار داشت: استفاده از هر گونه وسایل حفاری بدون داشتن مجوز جرم محسوب می شود و با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد.

مدیر امور منابع آب شهرستان های شهریار، ملارد و شهر قدس خاطر نشان کرد: هر گونه حفر و بهره برداری از چاه های غیرمجاز و برداشت آب از رودخانه ها بدون مجوز، جرم محسوب شده و این امور با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی مطابق قانون برخورد قاطع خواهد کرد.

از توقیف ۳ دستگاه پمب دیزلی آب در شهریار تا انسداد ۱۸ حلقه چاه غیرمجاز در ورامین

پردکردن ۱۸ حلقه چاه غیر مجاز طی دو هفته کاری در ورامین

مدیر امور منابع آب شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا از انسداد ۱۸ حلقه چاه غیر مجاز در ۲ هفته ابتدایی اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.

محمدرضا گیتی پژوه اظهار داشت: با تلاش واحد بازرسی و نظارت این امور ۱۸ حلقه چاه غیر مجاز در مجموع به عمق ۶۰۳ متر و دبی ۵.۶ لیتر در ثانیه در سطح روستا های حوزه عملکرد این شرکت پر و مسدود شد.

وی افزود: با انجام این عملیات سالانه از برداشت ۹۴ هزار متر مکعب آب از منابع آب زیر زمینی دشت ورامین جلوگیری شد.

گیتی پژوه خاطرنشان کرد: فرونشست جزو خطراتی است که در پی برداشت های غیر مجاز از سفره های آب زیرزمینی اتفاق می افتد و همه تلاش ها و برنامه ریزی ها در جهت جلوگیری از عواقب ناشی از برداشت های غیرمجاز از آبخوان است.

مدیر امور منابع آب شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا یادآور شد: امور منابع آب ورامین بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

حوزه عملکرد شرکت آب منطه ای تهران با وسعتی حدود ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از سمت شمال به کوههای البرز و ازشرق به استان سمنان و از طرف غرب به استــان قزوین و از جنوب به استان های قم و مرکزی محدود می شود که جمعیتی حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفرا را تحت پوشش دارد.

حوزه عملکرد این شرکت شامل کل استـان تهران وحوزه آبریز سد لار دراستان مازندران و از محدوده های مطالعاتی اشتهارد، قطعه چهار، هشتگرد ،تهران - کرج، ورامین دماوند، لواسانات، فیروزکوه و هومند آبسرد تشکیل شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha