۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۷:۳۹
کد خبرنگار: 2712
کد خبر: 85104604
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واکسیناسیون هزار و ۱۵۴ قلاده سگ علیه بیماری هاری در بیرجند

بیرجند - ایرنا - سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت: واکسیناسیون هزار و ۱۵۴ قلاده سگ علیه بیماری هاری طی سال گذشته در این شهرستان انجام شده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی، عبدالله حمزه‌ئی افزود: بیماری هاری یکی از مهمترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که در راستای کنترل و پیشگیری از بیماری، این تعداد سگ در شهرستان بیرجند واکسینه شدند.

وی گفت: عامل بیماری هاری یک ویروس علاقه‌مند به دستگاه عصبی مرکزی است که معمولا از طریق گاز گرفتن یا خراش پنجه از حیوان هار به انسان یا حیوان سالم منتقل می‌شود.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند اظهار داشت: راه‌های دیگر انتقال که چندان شایع نیست شامل ریخته شدن بزاق آلوده روی زخم باز، مخاط چشم، بینی یا دهان است و هنگامی که علائم بیماری هاری ظاهر شوند در اکثر موارد کشنده خواهد بود.

وی افزود: برنامه‌ واکسیناسیون هاری در پیشگیری از این بیماری بسیار موثر است و در همین راستا طی سال گذشته هزار و ۱۵۴ قلاده سگ به طور رایگان توسط شبکه دامپزشکی واکسینه شدند که این روند امسال هم ادامه دارد.

حمزه‌ئی گفت: با توجه به اهمیت پیشگیری و مبارزه با بیماری هاری، حین عملیات واکسیناسیون در روستاها ضمن آموزش‌های چهره ‌به‌ چهره به دامداران درخصوص بیماری‌های دام به خصوص بیماری هاری مطالبی درباره راه‌های انتقال و جلوگیری از ابتلا به این بیماری ارائه شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha