۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹:۵۳
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85104442
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اطلس جامع سرمایه گذاری شهرداری دزفول تصویب شد

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹:۵۳
کد خبر: 85104442
اطلس جامع سرمایه گذاری شهرداری دزفول تصویب شد

دزفول – ایرنا – اطلس جامع سرمایه گذاری شهرداری دزفول با تعریف ۶۳ طرح در بخش های مختلف عمرانی، ترافیکی، فرهنگی، تفریحی و ورزشی عصر یکشنبه در یکصد و شصت و پنجم جلسه رسمی شورای شهر دزفول به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهردار دزفول یکشنبه در این نشست با بیان اینکه مسیر توسعه و آبادی شهر از مسیر مشارکت مردمی می‌گذرد گفت: اطلس جامع فرصت‌های سرمایه گذاری شهرداری دزفول با تعریف ۶۳ طرح دربخش‌های مختلف مسیر حرکت شهرداری برای جذب سرمایه گذار را فراهم می کند.

محمد عتاب اهوازی ادامه داد: سرمایه گذار به دنبال ارزش افزوده آورده مالی خود است به همین دلیل تدوین دقیق طرح‌ها و همچنین استخراج برآورد صحیح از میزان منابع مورد نیاز سرمایه گذاری نقش موثری در ایجاد جذابیت برای ورود سرمایه گذاران به دزفول دارد.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاران نباید در کاغذبازی اداری گرفتار شوند گفت: تکریم فعالان اقتصادی برای ترغیب آنها به سرمایه گذاری در شهر موثر است به همین دلیل احداث مکان مناسب و مجهز برای هیات عالی سرمایه گذاری شهرداری دزفول در حال آماده‌سازی است.

شهردار دزفول گفت: ۶۳ طرح سرمایه گذاری در چند ماه اخیر توسط هیات عالی شهرداری دزفول تدوین شده که این طرح‌ها پس از کار کارشناسی دقیق و بررسی راه‌های سرمایه گذاری نهایی شده است.

وی گفت: تصویب شیوه نامه سرمایه گذاری، تاسیس هیات عالی سرمایه گذاری شهرداری، شناسایی تمام طرح های نیمه تمام و تدوین راه حل های مختلف، تدوین اطلس سرمایه گذاری شهرداری دزفول با تعریف ۶۳ طرح سرمایه گذاری و تعریف مدل‌های سرمایه گذاری از جمله اقدام‌های انجام شده در یکسال اخیر برای ریل گذاری جذب سرمایه گذار در این شهر است.

بازارچه آبزیان، شهرک بازیافت، پروژه بوم گردی، نمایشگاه دائمی بعثت، مجموعه درمانی طبیب، مجتمع تجاری جنوب، شهربازی بزرگ دزفول، پارکینگ طبقاتی پل باستانی، انبوه‌سازی بلوار شهید دانش، کفپوش گذاری معابر و مرمت بافت قدیمی از جمله طرح‌های این اطلس سرمایه گذاری است.

اطلس جامع فرصت‌های سرمایه گذاری شهرداری دزفول به ۲ زبان انگلیسی و فارسی تدوین شده است که به دلیل هدف گذاری برای جذب سرمایه گذار خارجی قرار است این اطلس به زبان های ترکی و عربی ترجمه و برای جذب سرمایه گذار اقدام عملی انجام شود.

طرح دوفوریتی شهرداری برای رفاه شهروندان

عتاب اهوازی در ادامه افزایش سهم بیمه تامین اجتماعی برای صدور پروانه ساختمانی را عجیب دانست و افزود: وزارت کار و رفاه اجتماعی اقدام به افزایش ۱۵ تا ۴۰ برابری حق سهم بیمه احداث ساختمان کرده است که این موضوع در سطح ملی مورد اعتراض قرار گرفته است.

وی افزود: افزایش سهم بیمه تامین اجتماعی برای صدور پروانه ساختمانی موجب کاهش مراجعه مردم و سازندگان ساختمان برای اخذ پروانه و همچنین کاهش درآمد شهرداری‌ها شده است.

عتاب اهوازی گفت: اقدام سوال برانگیز بیمه تامین اجتماعی برای افزایش چند برابر سهم خود برای صدور پروانه ساختمانی می‌تواند هر متر مربع ساختمان در دزفول را تا ۲۰ میلیون ریال افزایش دهد.

وی با اشاره به لایحه دوفوریتی دادن مهلت به سازندگان ساختمان برای پرداخت سهم بیمه تامین اجتماعی ادامه داد: پرداخت سهم بیمه تامین اجتماعی پیش از این در زمان صدور پروانه الزامی بود ولی با این طرح به سازندگان به شرط دادن تعهد ثبتی اجازه داده می شود تا سهم بیمه را در زمان پایان کار پرداخت کنند.

عتاب اهوازی با بیان اینکه پرداخت پایان کار منوط به پرداخت سهم بیمه تامین اجتماعی است افزود: با توجه به اعتراض های انجام شده در سطح ملی علیه این اقدام بیمه تامین اجتماعی، احتمال کاهش سهم بیمه تامین اجتماعی در ماه های آینده با ورود نمایندگان مجلس شورای اسلامی وجود دارد.

شهردار دزفول ادامه داد: با توجه به تورم موجود در بازار مسکن، هر روز تاخیر در احداث بنا هزینه های سنگینی به شهروندان وارد می کند که این لایحه دوفوریتی برای رفاه حال شهروندان و کمک به تسهیل در ساخت و ساز در این شهر است.

عتاب گفت: بر اساس این طرح فرصتی به شهروندان داده می‌شود که سهم بیمه تامین اجتماعی را به جای پرداخت در زمان پروانه کار در زمان صدور پروانه پایان کار پرداخت کنند.

اجرای اطلس جامع سرمایه گذاری شهرداری آرزوهای دزفول را برآورده می‌کند

نایب رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر دزفول اجرای اطلس جامع شهرداری دزفول را برآورده کردن آرزوهای دیرینه این شهر دانست و گفت: پیش از ورود سرمایه گذاران باید تمام هماهنگی‌ها با دستگاه های مختلف پیش از ورود سرمایه گذاری در دزفول فراهم شود تا پس از ورود سرمایه گذار کار شروع و سرمایه گذار درگیر کاغذبازی اداری نشود.

غلامعلی رسالتی افزود: ساحل رودخانه دز از جمله ظرفیت‌های بزرگ سرمایه گذاری در دزفول است که با توجه به متولی بودن سازمان آب و برق بر رودخانه ها باید مذاکرات لازم با این سازمان پیش از ورود سرمایه گذار انجام شود.

به گزارش ایرنا، در این نشست لایحه دوفوریتی دادن مهلت به سازندگان ساختمان برای پرداخت سهم بیمه تامین اجتماعی به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر دزفول رسید. بر این اساس شهروندان می توانند سهم بیمه تامین اجتماعی را به جای پرداخت در ابتدای مرحله ساخت و صدور پروانه به شرط اخذ تعهد ثبتی و همچنین منوط شدن صدور پروانه ساختمانی به پرداخت سهم بیمه تامین اجتماعی به زمان پایان کار موکول می شود. با این مصوبه این لایحه برای تایید نهایی به هیات تطبیق فرمانداری ارسال شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha