کشف کالای قاچاق در هرمزگان؛ از دام تا لندکروز

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۰۹
کد خبر: 85104253
کشف کالای قاچاق در هرمزگان؛ از دام تا لندکروز

بندرعباس - ایرنا - ماموران انتظامی و مرزبانی استان هرمزگان در ۲ عملیات جداگانه موفق به کشف ۵۰۵ راس دام زنده قاچاق در شهرستان حاجی آباد و توقیف شناور حامل خودروی خارجی (لندکروز) در شهرستان میناب شدند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پلیس هرمزگان، جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان در این راستا از کشف ۵۰۵ راس دام زنده قاچاق در حاجی‌آباد خبر داد و گفت: ماموران انتظامی این شهرستان از جا به‌جایی احشام قاچاق توسط خودروهای شوتی و انباشت (دپو) آن‌ها در یک روستا مطلع شدند و پیگیری موضوع را در دستور کار قرار دادند.

سرهنگ مهرداد مشوق افزود: ماموران با گشت زنی محسوس و نامحسوس محل نگهداری احشام را در روستای شهدادی حاجی آباد شناسایی کردند و با هماهنگی قضایی به محل موردنظر اعزام شدند.

به گفته این مقام انتظامی، ماموران در یک عملیات غافلگیرانه موفق به کشف ۵۰۵ راس دام قاچاق از نوع بَره به ارزش ۳۰ میلیارد ریال و دستگیری سه متهم شدند.

کشف لندکروز ۴ میلیارد تومانی در میناب

فرمانده مرزبانی هرمزگان نیز همزمان از شناسایی و توقیف یک فروند شناور حامل خودرو خارجی قاچاق توسط مرزبانان شهرستان میناب خبر داد.

سردار بهادر اسماعیلی توضیح داد: مرزبانان شهرستان میناب با اقدام اطلاعاتی با خبر شدند قاچاقچیان قصد دارند یک دستگاه خودرو تویوتا لندکروز را به وسیله یک فروند شناور به صورت غیر قانونی وارد سواحل شهرستان میناب کنند.

وی بیان کرد: مرزبانان موفق شدند شناور موردنظر را در نزدیکی سواحل میناب شناسایی کنند.

این مقام ارشد مرزبانی در استان هرمزگان اظهار کرد: قاچاقچیان که با دیدن ماموران غافلگیر شده بودند با افزایش سرعت، خود را به ساحل رسانده و با رها کردن شناور در ساحل، از محل متواری شدند.

وی با بیان این که تلاش برای شناسایی و دستگیری قاچاقچیان هم چنان ادامه دارد، گفت: مرزبانان در بررسی از شناور توقیفی موفق به کشف و توقیف یک دستگاه خودرو تویوتا لندکروز خارجی قاچاق شدند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزشخودروی قاچاق با احتساب شناور توقیفی را ۴۲ میلیارد ریال برآورد کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha