۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۵۶
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85104184
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۲۴ دستگاه حفاری و برداشت غیر مجاز آب در اصفهان توقیف شد

اصفهان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از توقیف ۶۲۴ دستگاه حفاری چاه و برداشت غیرمجاز آب در این استان در یک سال اخیر خبر داد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان روز یکشنبه به نقل از حسن ساسانی افزود: ۳۰۰ دستگاه مربوط به حفاری غیر مجاز چاه آب و ۳۲۴ دستگاه ادوات غیر مجاز برداشت آب سطحی بوده است.

وی میزان برآورد ارزش ریالی توقیفات صورت گرفته را ۱۲ میلیارد و ۸۵ میلیون تومان اعلام و تصریح کرد: اجرای احکام اعم از تخلیه منصوبات غیرمجاز، پر، مسدود و مسلوب المنفعه چاه‌های غیرمجاز به صورت جدی در استان اصفهان پیگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به فعالیت سامانه تلفنی ۳۸۴۸ به منظور دریافت گزارش‌های مردمی درباره تخلفات آبی تصریح کرد: در ۲ سال اخیر بیش از ۳۹ هزار مورد تماس مردمی از سراسر استان اصفهان دریافت و ثبت شده که جلوگیری از ۱۶ هزار و ۵۰۰ مورد تخلف لحظه‌ای در زمینه حفاری یا برداشت آب را در پی داشته است.

به گزارش ایرنا، بر اساس آمار منتشر شده، حفر چاه آب در استان اصفهان به‌دلیل خشکی زاینده‌رود به‌شدت افزایش یافته بطوریکه تعداد چاه غیرمجاز فعال در این منطقه افزون بر ۱۰ هزار حلقه تخمین زده می‌شود.

سالانه سه میلیارد و ۶۷۰ میلیون مترمکعب از آب‌های زیرزمینی و چاه‌های این استان بصورت مُجاز و غیرمجاز استخراج می‌شود.

۳.۳ میلیارد مترمکعب از این میزان را چاه‌های مُجاز استحصال می‌کنند و ۳۷۰ میلیون مترمکعب نیز مربوط به چاه‌های غیرمجاز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha