۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۴۶
کد خبرنگار: 1013
کد خبر: 85104151
T T
۱۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رییس جمهور بودجه سه طرح بزرگ ترافیکی البرز را ابلاغ کرد

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۴۶
کد خبر: 85104151
رییس جمهور بودجه سه طرح بزرگ ترافیکی البرز را ابلاغ کرد

کرج - ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز اعلام کرد: رییس جمهور بودجه اجرای سه طرح بزرگ ترافیکی از محل اعتبارات سال ۱۴۰۲ برای استان البرز را ابلاغ کرد.

به گزارش ایرنا، رضا خالقی روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: بزرگراه شرقی شهرستان فردیس، آزاد راه جنوبی استان البرز و بزرگراه محمدشهر - ماهدشت سه طرح مهم ترافیکی و ارتباطی از مصوبه های سفر است که با پیگیری استاندار البرز، مهدی عسکری نماینده مردم شهرستان های کرج ، فردیس و اشتهارد و اداره کل راه و شهرسازی استان البرز زمینه احداث آنها فراهم شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز افزود: اجرای این طرح ها تکمیل کننده کریدور های حمل و نقل بین شهری استان است که در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کشور دارای ردیف اعتباری است و بودجه آن در هفتم اردیبهشت ماه جاری توسط رییس جمهور ابلاغ شد.
خالقی اظهار کرد: با تصویب و اجرای این طرح ها بخش عمده ای از مشکلات ترافیکی برون شهری کلانشهر کرج، فردیس، محمدشهر و ماهدشت مرتفع خواهد شد و ساماندهی ترافیک وسایل نقلیه، کاهش زمان سفر، کاهش تصادفات و تسهیل در عبور و مرور را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: در راستای حل معضل و کاهش بار ترافیکی آزادراه کرج – قزوین، مطالعات ۲ طبقه کردن این آزادراه توسط وزارت راه و شهرسازی از طریق مهندسان مشاور در دست اقدام است.

به گفته خالقی، روزانه بیش از ۳۰۰ هزار خودرو در اتوبان تهران به کرج تردد دارند ، که بار ۲۰% ترافیک کشور را به دوش می‌ کشد ؛ دو طبقه کردن این آزادراه در سفر سال گذشته ریاست جمهوری به استان البرز مطرح و اجرای آن مورد تاکید قرار گرفت.

همزمان با سفر فروردین ماه سال ۱۴۰۱ رییس جمهور به استان البرز دهها طرح عمرانی در این استان تصویب شد.

استان البرز با یک هزار و ۵۰۵ کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی ۱۸ درصد بار ترافیکی کشور را به خود اختصاص داده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha