۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۰۲
کد خبرنگار: 2778
کد خبر: 85104140
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: مرزهای سیستان و بلوچستان باید به مرکز مبادلات اقتصادی تبدیل شود

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه مرز باید به مرکز مبادلات اقتصادی تبدیل شود، گفت: ملت‌های مسلمان نیر باید با هم افزایی یکدیگر را تقویت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد کرمی روز یکشنبه در نشست مشترک تجار ایرانی و پاکستانی اظهارداشت: این نشست‌ها و رفت و آمدها موجب می‌شود تا ۲ ملت مسلمان بیش از گذشته از ظرفیت‌های خود به خوبی استفاده کنند.

وی افزود: ما اقتصاد و امنیت پاکستان را اقتصاد و امنیت خود می‌دانیم و تلاش می‌کنیم این مهم تامین شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مرز باید به مرکز صادرات و واردات و همچنین تبادلات اقتصادی تبدیل شود گفت: ما نیز تلاش می‌کنیم تا تجارت را برای تجار ایرانی و پاکستانی تسهیل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما کاملا موافق این هستیم تا ارتباط مرزی بین سیستان و بلوچستان و پاکستان به صورت ۲۴ ساعته برقرار باشد و تبادلات اقتصادی به سرعت صورت گیرد.

کرمی ادامه داد: بازارچه های مرزی در دو سوی مرز ایران و پاکستان باید توسعه بیشتری پیدا کرده و شرایط برای رفت و آمد کامیون‌ها فراهم شود.

وی با بیان اینکه شرایط را فراهم می‌کنیم تا با ایجاد کریدور شمال به جنوب زمینه بیشتری را برای تجارت بین ایران و پاکستان فراهم کنیم افزود: ما باید با اراده قوی تجارت را روز به روز توسعه دهیم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این جلسات باید هر چه بیشتر ادامه پیدا کند و مصوبات آن نیز عملیاتی شود.

وی اظهارداشت: ۲ ملت مسلمان ایران و پاکستان سال‌ها در کنار هم بوده و یک ید واحده هستند.

کرمی ادامه‌داد: ما مسلمانان باید از نظر اقتصادی در دنیا حرف اول را بزنیم و به فرمایش قرآن عمل کنیم و قطعا این محبت روز به روز افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: خوشحالیم که امروز با شما ملاقات کردیم و امیدواریم شرکت های دانش بنیان در حوزه تجارت نیز فعال شوند چرا که اگر علم به حوزه تجارت وارد شود این حوزه متحول خواهد شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha