۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۳۶
کد خبرنگار: 898
کد خبر: 85104097
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

کشف انبار تجهیزات سرمایشی قاچاق در البرز

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۳۶
کد خبر: 85104097
کشف انبار تجهیزات سرمایشی قاچاق در البرز

کرج - ایرنا - فرمانده انتظامی البرز از شناسایی و پلمب یک انبار لوازم سرمایشی برقی قاچاق در شهرستان ساوجبلاغ در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار "حمید هداوند" روز یکشنبه گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان ساوجبلاغ در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در بازدید از انبار یک واحد صنعتی موفق به کشف ۷۰ دستگاه فن کویل خارجی قاچاق شدند.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله کشف شده را ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند، گفت: یک متهم در این زمینه دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی استان البرز خاطرنشان کرد: پدیده شوم قاچاق کالا یکی از مهم ترین عوامل ایجاد مشکلات اقتصادی در جامعه محسوب می شود که پلیس با قاطعیت با افرادی که بخواهند با واردات کالای قاچاق به اقتصاد کشور ضربه وارد کنند در چهارچوب قانون برخورد خواهد کرد.

کلاهبرداری اینترنتی با ترفند رسید جعلی در ساوجبلاغ

کشف انبار تجهیزات سرمایشی قاچاق در البرز

فرمانده انتظامی ساوجبلاغ از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار شیاد که با ترفند ارائه رسید جعلی اقدام به ۱۵ فقره کلاهبرداری در سطح این شهرستان کرده بود، خبرداد.

سرهنگ "علی سلیمانی" گفت: در پی مراجعه شهروندی به پلیس فتای ساوجبلاغ مبنی بر اینکه با فروش اقلام خود از طریق سایت دیوار مورد کلاهبرداری قرار گرفته است، با توجه به حساسیت موضوع بررسی آن در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با بررسی های لازم متوجه شدند متهم با جلب اعتماد شاکی و تماس های مکرر، آن را ترغیب به فروش و ارسال کالا توسط راننده تاکسی های اینترنتی نموده و با ارسال رسید جعلی واریز، کالا را دریافت و متواری شده است.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان بصورت دقیق تر وارد عمل شده و سرانجام با چندین شبانه روز کار پلیسی و تخصصی و بررسی هدفمند شیوه و شگردهای کلاهبرداری موفق به شناسایی و محل اختفای کلاهبردار مورد نظر در شهر کرج شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه نامبرده را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

سلیمانی گفت: با بررسی های تخصصی و تکمیلی، تعداد بسیاری رسید جعلی با مبالغ مختلف که به صورت ماهرانه در تجهیزات متهم مخفی شده بود کشف و استعلام لازم در جهت شناسایی شکات و مالباختگان صورت پذیرفت و تا کنون ۱۵ نفر شاکی در این خصوص مورد شناسایی قرار گرفتند.

وی خاطر نشان کرد: متهم در بازجوئی های تکمیلی به جرم کلاهبرداری خود به شیوه رسید جعلی از شاکیان اعتراف کرده و با توجه به بررسی های به عمل آمده مشخص شده که متهم به این شیوه در سطح استان های البرز، تهران و قزوین اقدام به کلاهبرداری نموده است.

وی افزود: شهروندانی که به این صورت مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند می توانند برای رسیدگی موضوع به پلیس فتای این شهرستان مراجعه نمایند.

دستگیری سارق انباری در کرج

کشف انبار تجهیزات سرمایشی قاچاق در البرز

فرمانده انتظامی شهرستان کرج از شناسایی و دستگیری سارقان انباری با اعتراف به ۱۷ فقره سرقت در سطح شهرستان کرج خبر داد.

سرهنگ"پیمان گودرزی" اظهار کرد : در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرائم، مأموران کلانتری ۳۹ گلشهر با دریافت خبری مبنی بر انجام سرقت در انباری در سطح حوزه استحفاظی توسط افراد ناشناس، بلافاصله به محل اعلامی اعزام و موفق به دستگیری سه سارق شدند.

وی با بیان اینکه متهمان در تحقیقات ابتدایی به ۱۷ فقره سرقت انباری در سطح شهرستان کرج اعتراف کردند، افزود: در بازرسی از مخفیگاه سارقان تعداد قابل توجهی اموال مسروقه کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج خاطرنشان کرد: سارقان پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

گودرزی امنیت جامعه و شهروندان را اولویت اصلی پلیس عنوان کرد و از مردم خواست ضمن رعایت توصیه های پیشگیرانه از سرقت در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق تماس با مرکز فوریت های۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha