۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۵۵
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 85104083
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

خرید بیش از ۳۴ هزار تن گندم در شادگان

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۵۵
کد خبر: 85104083
خرید بیش از ۳۴ هزار تن گندم در شادگان

آبادان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شادگان گفت: از اواخر فروردین ماه تاکنون حدود ۳۴ هزار و ۵۸۰ تن محصول گندم از گندمکاران شادگانی به‌صورت تضمینی خریداری شده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی شادگان جمشید اسلامیان یکشنبه تعداد کمباین‌های فعال در شهرستان را ۱۷۵ دستگاه اعلام‌کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان برداشت این محصول ۴۰ هزار تن گندم در شادگان خریداری شود.

وی بیان‌کرد: اقدامات لازم برای خرید تضمینی گندم شهرستان در سه مرکز در دهستان حسینی، آبشار و دارخوین برای تحویل و خرید به‌موقع گندم فراهم شده است.

ردیابی آفت سوسک چوبخوار در نخلستان‌های شادگان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شادگان همچنین از انجام عملیات ردیابی آفت سوسک چوبخوار در نخلستان های این شهرستان توسط کلینیک گیاه پزشکی طبیعت خبر داد و گفت: نخلستان های این شهرستان در برابر آفت سوسک چوبخوار ایمن شدند و جهت ردیابی آفت چوبخوار خرما در شهرستان ، نصب تله نوری انجام شد.

اسلامیان افزود: در هر هکتار یک تله نوری برای ردیابی سوسک چوبخوار خرما قرار گرفته که این تله ها شامل تله فلزی، آب، مایع ظرفشویی می‌باشند و این روش تله‌ای در روستای گیداری دهستان خنافره اجرا و در چهار مرکز جهاد کشاورزی بوزی ،حسینی ، دارخوین و خنافره نیز انجام خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شادگان تاکیدکرد: تمامی روش‌های شناسایی، ردیابی و مبارزه مورد استفاده در این خصوص تکمیل کننده یکدیگر بوده و در جهت شناسایی و مبارزه در سریع‌ترین زمان ممکن است تا نخیلات منطقه آلوده متحمل کمترین خسارت شوند.

آفت چوبخوار خرما شامل ۲ نوع سوسک معروف به کرگدنی و شاخک بلنداست که در تنه درخت پنهان می شود و از تنه درخت قسمت هایی از برگ های انتهایی و دم خوشه تغدیه می کند و موجب پوکی درخت از درون و از بین رفتن خوشه ها و شاخه ها می شود.

در شهرستان شادگان ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار نخلستان وجود دارد که عمده ارقام آن شامل، استعمران، گنطار، بریم، دیری، خضراوی، برحی می باشند.

شادگان با ۵۷ هزار هکتار اراضی قابل کشت با آب و هوای گرم و مرطوب یکی از مراکز تامین محصولات گرمسیری در استان خوزستان است.
علاوه بر خرما، گندم، انواع سبزیجات و بامیه از عمده‌ترین محصولات کشاورزی شادگان به‌شمار می‌روند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha