۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۲۲
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85104074
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کردستان: فرهنگیان همواره مورد طمع و توطئه دشمنان هستند

سنندج-ایرنا- استاندار کردستان گفت: فرهنگیان به عنوان قشر انسان ساز و تاثیرگذار جامعه همواره مورد طمع و توطئه نقشه های شوم دشمنان بوده و هستند اما همواره دشمن را ناکام گذاشته اند.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز یکشنبه در آیین گرامیداشت هفته معلم و تجلیل از معلمان نمونه استان کردستان در سنندج اظهار کرد: زمانی بود که برخی جریان‌های سیاسی و رسانه‌ای به گونه‌ای تبلیغ می کردند که ما دشمنی نداریم و وجود دشمن توهم توطئه است اما امروز همه به این واقعیت پی برده اند که دشمن وجود دارد و اگر کسی غیر از این فکر کند توهم زده و بیمار است.

وی افزود: کشور ما همواره با دشمن و دشمنی های دشمنان مواجه بوده است و یکی از اقشاری که همواره مورد طمع دشمن بوده و از آنان ضربه خورده است فرهنگیان بودند که به بهانه‌های مختلف هدف توطئه دشمن بودند اما فرهنگیان با بصیرت و بینش خود همواره دشمن را ناکام کرده اند.

استاندار کردستان در ادامه با اشاره به شهادت شهید مرتضی مطهری و گرامیداشت هفته معلم یادآور شد: نامگذاری روز شهادت شهید مطهری احیاگر بسیاری از موضوعات ارزشمند اسلامی و اجتماعی و پیوند دهنده موضوعات اجتماعی و دینی و از چهره‌های موثر و نظریه پرداز اصلی حکومت اسلامی به عنوان روز معلم افتخاری برای قشر فرهنگی است.

وی با بیان اینکه معلمان از جایگاه ارزشمند و والایی در جامعه برخوردار هستندکه باید این جایگاه را همواره ارج بنهیم، گفت: گاهی برجسته سازی برخی موضوعات همانند حقوق و مزایا که حق مسلم معلمان است، به جای رفع مشکل به جایگاه معنوی این قشر آسیب وارد می کند.

زارعی کوشا با اشاره به اینکه این موضوعات نباید به گونه ای در فضای رسانه ای برجسته شود که به شان و شخصیت علمی و معنوی فرهنگیان آسیب بزند، گفت: ما در استان کردستان نسبت به فرهنگیان وظایفی داریم که باید آن را انجام دهیم، ضمن اینکه استعدادهای زیادی نیز داریم که برای پرورش یافتن آنان نیازمند اهتمام جدی فرهنگیان، معلمان و استادان برجسته هستند.

تجلیل خانواده محور از جایگاه معلمان

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این آیین اظهار کرد: در هفته معلم تمام تلاش ما این است که از خدمات همه معلمان گرانقدر استان به بهترین شکل ممکن تجلیل کنیم.

ناظمی جلال افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال تجلیل از معلمان خانواده محور و جامعه محور بوده و این امر در ترویج فرهنگ قدردانی از زحمات معلمان بسیار موثر است.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های متعدد آموزش و پرورش استان در هفته گرامیداشت مقام شامخ معلم گفت: برنامه شناسایی معلمان نمونه از جمله کارهایی است که در هفته جاری به ثمر رسیده و معلمان برتر استان شناسایی شده اند.

مدیرکل اموزش و پرورش کردستان افزود: در برنامه شناسایی معلمان نمونه، ۲ هزار و ۱۶۳ نفر از فرهنگیان کردستان شرکت داشتند که از این تعداد، ارزیابی پرونده ۱ هزار و ۳۲۷ نفر انجام شد.

وی با بیان اینکه این برنامه در چهار مرحله انجام شد، اظهار کرد: پرونده ۶۷۸ نفر به مرحله شهرستانی راه یافت و در این مرحله ۶۲ نفر از همکاران استان در شهرستان ها و مناطق به عنوان معلمان نمونه انتخاب شدند.

به گفته وی در نهایت پنج نفر از معلمان و یک نفر در زمینه عوامل کیفیت بخشی مدارس به عنوان نمونه استانی معرفی شدند.

نخبگان کشور پرورش یافته دامن پاک معلمان هستند

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان نیز در این آیین با بیان اینکه ایران اسلامی مهد علم و دانش و دارای تمدنی چند هزار ساله است و به مشاهیر خود افتخار می کند، گفت: تمام نخبگان این کشور در دامن پاک معلمان رشد و پرورش یافته امروز مایه افتخار و مباهات کشور شده اند.

سرهنگ سعید شعبانی افزود: امروز برای اینکه ایرانی آبادتر و مستقل تر داشته باشیم باید از همه ظرفیت ها بویژه جوانان و نخبگان استفاده کنیم و این مهم با تلاش فرهنگیان میسر می شود.

وی ادامه داد: فرهنگیان ینز همانند قشرهای دیگر دارای مشکلاتی هستند اما این مشکلات هیچگاه نمی تواند جلو پیشرفت و مسئولیت پذیری آنان را بگیرد و قطعا با بصیرت خود اجازه نمی دهند که به آموزش و پرورش لطمه ای وارد شود و دشمن را ناکام می گذارند.

در ادامه این آیین از یادبود سه تن از شهدای فرهنگی استان رونمایی و از تعدادی از مدیران و معلمان نمونه استان تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha