۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۲۹
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85103972
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جزئیات حمله سگ به سه کودک و یک زن در بیرجند

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۲۹
کد خبر: 85103972
جزئیات حمله سگ به سه کودک و یک زن در بیرجند

بیرجند - ایرنا - فرماندار بیرجند گفت: سه کودک و یک زن در این شهرستان مورد حمله سگ قرار گرفتند و اقدامات درمانی لازم برای آنان انجام شده است.

علی فاضلی‌فرد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود ساعت هفت صبح امروز یک قلاده سگ در روستای حسین‌آباد سادات، سه کودک و سپس در روستای شمس‌آباد یک خانم ۵۸ ساله را مورد حمله قرار داد.

وی عنوان کرد: در این حادثه یک دختر ۶ ساله از ناحیه صورت و دست، پسر چهار ساله از ناحیه دست و سر همچنین پسر ۱۱ ساله از ناحیه پا دچار گاز گرفتگی شدند.

فرماندار بیرجند گفت: این مصدومان بلافاصله با کمک مردم و اورژانس به بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند منتقل شدند که اقدامات درمانی و واکسیناسیون آنان به موقع انجام شده و ادامه درمان هم در حال پیگیری و انجام است.

وی ادامه داد: حال عمومی این کودکان خوب گزارش شده است.

فاضلی‌فرد گفت: این قلاده سگ در ادامه مسیر خود به سمت روستای شمس‌آباد، ۲ قلاده سگ دیگر را هم مورد حمله قرار داد.

وی افزود: همچنین در روستای شمس‌آباد به یک خانم ۵۸ ساله حمله کرد که کار درمانی این مصدوم هم در حال انجام است و حال عمومی اش خوب گزارش شده است.

فرماندار بیرجند بیان کرد: با کمک همه عوامل این قلاده سگ به دام انداخته و معدوم شد همچنین نمونه‌برداری برای ارسال به آزمایشگاه و تشخیص ابتلای حیوان به بیماری هاری انجام شده است که منتظر جواب آزمایش هستیم.

وی گفت: همچنین بقایای غذاهایی که مورد استفاده سگ‌های ولگرد در حاشیه روستاهای مذکور قرار می‌گرفت، جمع‌آوری شد.

فاضلی‌فرد اضافه کرد: کار زنده‌گیری سگ‌ها در شهرستان بیرجند ادامه دارد و به طور میانگین ماهانه حدود ۱۵۰ قلاده سگ زنده‌گیری می‌شود اما روستای حسین‌آباد به لحاظ وجود کشتارگاه دام سنتی همچنین میدان دام که در روستای شمس‌آباد هست، زمینه برای حضور سگ‌ها فراهم‌تر است.

وی گفت: با توجه به این حادثه ناگوار همه امکانات را بسیج می‌کنیم که با حضور فعال‌تر در روستاهای حسین‌آباد و شمس‌آباد بیرجند، این مناطق پاکسازی شود.

وجود سگ‌های ولگرد یکی از معضلات مناطق شهری و روستایی خراسان جنوبی است و دی سال ۱۴۰۰ نیز حمله سگ‌های ولگرد جان یک کودک پنچ ساله در امیرآباد بیرجند را گرفت.

مسوولان استان بارها درباره افزایش تعداد سگ‌های بلاصاحب در شهرها و روستاها هشدار داده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha