پلمب مطب مامایی به علت سقط جنین غیرقانونی در تبریز

تبریز- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز از پلمب یک واحد مطب مامایی متخلف به خاطر سقط غیرقانونی جنین در منطقه گلشهر تبریز خبر داد.

دکتر جواد احمدیان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، مقابله با مطب هایی که در زمینه سقط جنین غیر قانونی فعالیت می کنند را یکی از اولویت های مهم معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام و اظهار کرد: در این زمینه به شدت نیازمند همکاری و اطلاع سانی عمومی هستیم.

وی افزود: بر همین اساس و در بررسی گروه نظارت بر درمان معاونت دانشگاه علوم پزشکی تبریز، یک واحد مطب مامایی متخلف در منطقه گلشهر که در موضوع سقط جنین فعالیت می کرد شناسایی و با همکاری سازمان بسیج جامعه پزشکی، دادگستری و پلیس اماکن نیروی انتظامی آذربایجان شرقی، بعد از طی یک فرایند عملیاتی، پلمب شد.

احمدیان اعلام کرد: پرونده فرد خاطی و متخلف برای بررسی و رسیدگی قضائی به دادگستری کل آذربایجان شرقی ارجاع شده است.

وی با تاکید بر اینکه هر گونه اقدام به سقط جنین از سوی مطب های مامایی و پزشکی غیرقانونی و تخلف به شمار می رود، یادآور شد: چنین اعمال غیرانسانی در تضاد با منشور و قانون جوانی جمعیت تلقی شده و با متخلفان به شدت برخورد می شود.

احمدیان به ماماهایی که در رابطه با سقط جنین غیرقانونی فعالیت می کنند هشدار داد و گفت: متخلفان در این زمینه به مراجع قضایی معرفی می شوند.

وی با بیان اینکه سقط جنین قتل نفس به شمار می رود، یادآور شد: رسانه های گروهی باید در این زمینه فرهنگ سازی کنند چون تبعات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و بهداشتی این قبیل اقدامات بسیار وسیع بوده و جبران آن تا مدت ها ممکن نخواهد بود.

معاون درمان رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز وجود انواع مطب های زیرزمینی مامایی برای سقط جنین در آذربایجان شرقی را تایید و اضافه کرد: کسانی که به این مراکز مراجعه می کنند باید متوجه آثار بسیار منفی درمانی و پزشکی خود باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha