سازمان محیط زیست برای رفع آلایندگی  اصفهان اعتبار تخصیص دهد
عکس آرشیوی است

اصفهان - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تامین اعتبار از سوی سازمان محیط زیست برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مرتبط با کاهش آلودگی هوا در این دیار ضروریست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد نورصالحی روز یکشنبه در هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به پیگیری مصوبات سفر رییس سازمان محیط زیست به اصفهان اظهارداشت: بر اساس وعده هایی قرار است کمک‌های مالی از محل صندوق ملی محیط زیست به استان و شهر اصفهان اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه مصوبات سفر معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست به اصفهان در تهران پیگیری شده است، ادامه داد: مقوله‌هایی مانند حمل و نقل عمومی و رفع آلایندگی، انتقال واحدهای صنعتی و تولیدی آلاینده در شعاع ۵۰ کیلومتری شهر و افزایش ناوگان اتوبوسرانی در دستور کار قرار گرفته است.

رییس شورای شهر اصفهان افزود: کمک برای تکمیل خط ۲ قطار شهری اصفهان، خارج کردن تاکسی‌های فرسوده از ناوگان، بهره گیری از ۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی از جمله دیگر مباحث مورد توجه قرار گرفته است.

اصفهان میزبان روسای کمیسیون‌های معماری و شهرسازی مراکز استان‌ها

نورصالحی با بیان اینکه نشست روسای کمیسیون‌های معماری و شهرسازی همه مراکز استان‌ها و معاونان معماری و شهرسازی شهرداری‌های مراکز استان‌ها آخر این ماه به میزبانی اصفهان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: با شماری از مشکلات حل نشده در حوزه معماری و شهرسازی در کل کشور و اصفهان مواجه هستیم که دلیل آن کم توجهی به نظرات کارشناسی صاحبنظران بوده است.

وی در مورد رویدادهای هفته فرهنگی اصفهان در چند روز گذشته، افزود: مجموع برنامه‌ها و به ویژه گل آرایی سطح شهر آبرومندانه و خوب بود و جا دارد که از متولیان امر تشکر کنیم.

مجید نادرالاصلی رییس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به بررسی پرونده‌های مرتبط با پروژه شهرک شهید کشوری، گفت: با وجود اینکه قرار بود این مجموعه برای نیروهای مسلح باشد اما بطور کامل اینگونه نبوده است لذا باید به صورت جامع تر به این طرح نگاه کنیم.

محمدرضا فلاح عضو کمیسیون هوشمند سازی و حمل و نقل شهری شورای شهر اصفهان نیز در این جلسه بر بررسی دقیق بر این پروژه از سوی متولیان قضایی و لزوم برخورد با متخلفان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، بر اساس گزارش مرکز ملی تغییر هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست، اصفهان در بین هشت کلانشهر ایران (شامل تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، شیراز و اراک) رُتبه نخست آلودگی هوا را دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha