تابستان امسال قطعی‌ برق برنامه‌ریزی شده در هرمزگان نداریم

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: باتوجه به اجرای طرح‌های تشویقی و مدیریت مصرف، تابستان امسال قطعی‌ برنامه‌ریزی شده برق در استان اعمال نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، محمد کریمی روز یکشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: مشترکان هرمزگانی تابستان امسال می‌توانند به ازای هر کیلووات ساعت صرفه جویی در ماه نسبت به سال گذشته، ۲ هزار تومان پاداش بگیرند.

وی با اشاره به اینکه اوج مصرف برق در هرمزگان بین ساعت ۱۳ تا ۱۸ است، بیان کرد: مصرف برق امسال نسبت به مدت مشابه پارسال پنج درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان باتوجه به افزایش دمای هوا و مصرف برق، اظهار کرد: اوج مصرف در استان در ۱۳ اردیبهشت ماه رخ داد و مصرف برق به یکهزار و ۸۱۵ مگاوات رسید.

کریمی ادامه داد: با شست و شوی به موقع و نصب سایه‌بان بر روی کولرها می‌توان حدود ۳۰ درصد در هزینه‌های برق صرفه جویی کرد.

وی ابراز کرد: از ابتدای خردادماه پارسال و با هدف مدیریت بار شبکه، مصرف برق اداره‌ها و نهادهای عمومی همه روزه به صورت آنلاین و از راه دور کنترل می‌شود که در صورت مصرف بیش از محدوده تعیین شده و بی‌توجهی به هشدار قطع، برق این مجموعه‌ها قطع شده است.

استان هرمزگان ۷۵۷ هزار مشترک برق دارد که ۸۲ درصد در بخش خانگی هستند؛ بیشترین مصرف (۶۸ تا ۷۰ درصد) برق استان در اوج پیک در فصل تابستان مربوط به بخش خانگی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha