خط تولید دستگاه‌های پرس ضربه‌ای در بیرجند راه‌اندازی شد

بیرجند - ایرنا - خط تولید دانش‌بنیان دستگاه‌های پرس ضربه‌ای سنگین با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی و یک شرکت فناور راه‌اندازی و افتتاح شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، مراسم افتتاح خط تولید دستگاه‌های پرس ضربه‌ای سنگین از ۶ تا ۱۰۰ تن روز یکشنبه با حضور استاندار خراسان جنوبی، رئیس حوزه ریاست عالی، معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد کشور و جمعی از مدیران در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

این واحد تولیدی با هدف تحقق شعار سال (مهار تورم و رشد تولید)، ایجاد اشتغال، کمک به مهارت‌آفرینی دانشجویان و فراهم آوردن شرایط لازم برای اجرای طرح پویش - حضور دانشجویان در محیط صنعتی و کار - با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی و به همت یک شرکت فناور ایجاد شده که تولیدات آن در صنایع تولید قطعات مختلف صنعتی کاربرد دارد.

بنا به این گزارش تجهیزات و امکانات از جمله دستگاه‌های تراش و جوش که توسط دانشگاه تامین شده با دانش فنی، تجربه و تخصص شرکت فناور به ایجاد یک صنعت مادر در استان انجامیده و این واحد تولیدی در فضایی به متراژ ۳۰۰ متر مربع، زمینه اشتغال ۱۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است.

این واحد تولیدی در کارگاه‌های بدون استفاده دانشگاه آزاد و در راستای بهینه‌سازی شرایط موجود راه‌اندازی شده و تولید دستگاه‌های پرس هیدرولیک، قطعه‌سازی برای صنایع مختلف و سایر محصولات از برنامه‌های توسعه آن در آینده نزدیک است.

استاندار خراسان جنوبی و هیات همراه امروز بدو ورود به دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند با حضور در مزار شهدای گمنام به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha