ایران آماده جذب و تربیت دانشجو در رشته‌های مورد نیاز قرقیزستان است

تهران- ایرنا- رییس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با سفیر قرقیزستان در ایران از آمادگی تهران برای جذب و تربیت دانشجو در رشته‌های مورد نیاز قرقیزستان خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، وحید حدادی‌اصل قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین الملل در این دیدار تبادل اساتید و دانشجویان، گسترش زبان و ادبیات فارسی، ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی و موضوع انتقال فناوری را از مهم‌ترین محورهای همکاری بین دو کشور دانست و گفت: اکنون پس از ۴۴ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی‌های مطرح دنیا جایگاه مطلوبی دارند و جهش‌های فناورانه و نوآورانه در مراکز علمی ما روز به روز در حال سرعت گرفتن است.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در رشته‌های مورد نیاز کشور قرقیزستان اقدام به جذب دانشجو و تربیت متخصص کند. تبادل فناوری یکی از محورهای همکاری بین دو کشور است و طی چند سال تحریم غرب علیه جمهوری اسلامی ایران، برای ما فرصتی ایجاد شد تا به پیشرفت‌های فناورانه بسیاری دست یابیم، بنابراین آمادگی داریم دستاوردهای علمی- فناورانه خود را با کشور قرقیزستان به اشتراک بگذاریم.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم در ادامه به جایگاه پارک‌های علم و فناوری کشور و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر در آنها اشاره کرد و افزود: واین وزارتخانه آماده است تا ضمن برگزاری یک گردشگری فناورانه برای روسای دانشگاه‌ها، اساتید و محققان قرقیزستانی در خصوص ایجاد چنین مراکزی به صورت مشترک اقدام کند.

حدادی اصل در ادامه این ددیدار وزیر علوم قرقیزستان را برای بازدید از دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری کشور دعوت کرد.

سفیر قرقیزستان در ایران نیز در این دیدار بر تقویت همکاری در حوزه علمی و فناوری را تاکید کرد و گفت: ایجاد پارک‌های علم و فناوری مشترک و آموزش زبان فارسی برای کشور ما بسیار مهم است.

تورداقون صدیق‌اف تصریح کرد: سفر روسای دانشگاه‌ها و اساتید قرقیزستانی به جمهوری اسلامی ایران و بازدید از مراکز فناورانه ایران مفید خواهد بود، زیرا ایران به موفقیت‌های چشمگیری در زمینه‌های فناوری دست یافته است.

وی در راستای تقویت روابط بین دو کشور و گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی در حوزه علوم و فناوری، امضای یادداشت تفاهم‌ علمی میان دو کشور را مهم ارزیابی و افزود: این یادداشت تفاهم و تقویت همکاری، نتایج مثبت علمی و اقتصادی را برای دو طرف به دنبال خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha