۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۲۹
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85103599
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کیفیت هوای زنجان برای گروه‌های حساس ناسالم می‌شود

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۲۹
کد خبر: 85103599
کیفیت هوای زنجان برای گروه‌های حساس ناسالم می‌شود

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: وقوع گرد و غبار و وزش باد شدید کیفیت هوای مناطق مختلف استان را از فردا کاهش می‌دهد به طوریکه فعالیت در فضای باز برای گروه‌های حساس در این شرایط ممنوع است.

حسین سلطانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گروههای حساس شامل سالمندان، بیماران ریوی، تنفسی، قلبی و عروقی و مادران باردار در این شرایط جوی در صورت ضرورت برای حضور در فضای باز باید از ماسک های مناسب استفاده کنند.

وی یادآور شد: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف تا کمی ابری است و از بعدازظهر وزش باد شدید، بارش های رگباری و پراکنده را شاهد خواهیم بود.

سلطانی اظهار کرد: با فعالیت سامانه بارشی دیگر در استان طی روز سه شنبه بارندگی های رگباری به خصوص در مناطق جنوبی استان رخ خواهد داد که این نوع بارش ها احتمال سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه ها و آب گرفتگی معابر را افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه برای این شرایط جوی هشدار زرد هواشناسی صادر شده است، از هم وطنان خواست از تردد و توقف در کنار روخانه ها و مسیل ها و حضور در ارتفاعات به دلیل احتمال وقوع رعد و برق خودداری کنند.

سلطانی خاطرنشان کرد: دمای هوای مناطق مختلف استان روزهای سه شنبه و چهارشنبه به طور موقت خنکتر خواهد شد و پس از آن زنجانی ها روزهای گرمی را سپری خواهند کرد.

وی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۵ درجه سانتیگراد ذکر کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه افزایش یافته است.

این کارشناس افزود: دمای فعلی هوای زنجان ۶ درجه سانتیگراد بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار درجه خنک‌تر شده است.

سلطانی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۹ و ۲۶ درجه، خرمدره ۱۰ و ۲۷ درجه، ابهر هفت و ۲۸ درجه، آببر ۱۴ و ۳۱ درجه، سلطانیه پنج و ۲۵ درجه، قیدار ۱۵ و ۲۳ درجه و ماهنشان ۱۲ و ۲۸ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha