رعایت عدالت آموزشی مهمترین خواسته معلم نمونه کشوری

همدان - ایرنا- "خدیجه سلگی" دبیر علوم تجربی دوره متوسطه اول از شهرستان نهاوند استان همدان است؛ او که توانست با خلاقیت و ایده ها و روش های نوین تدریس به عنوان معلوم نمونه کشوری در سال تحصیلی امسال انتخاب شود معتقد است که باید عدالت آموزشی در همه ابعاد آن برای هر دانش آموزی از هر جای کشورمان رعایت شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این معلم نمونه کشوری ضرورت بومی گزینی و جلوگیری از رفت و آمد دشوار معلمان در دوران تدریس را مورد تاکید قرار داد و گفت: بی توجهی به رعایت عدالت آموزشی دست مسوولان بسته است چرا که یک مسئول باید بودجه در اختبار باشد تا برای دانش اموزان یک معلم علوم بتواند تجهیزات آزمایشگاهی خریداری کند.

سلگی همچنین اجرای رتبه بندی معلمان را از خواسته های جدی این قشر و ابزاری برای ایجاد انگیزه بیشتر معلمان در ارتقای سطح علمی و آموزشی دانش آموزان دانست و گفت: به عنوان نماینده کوچک از معلمان توانمند استان همدان معتقدم که مطالبه و خواسته اول معلمان اجرای قانون رتبه بندی به نحو مطلوب است.

رعایت عدالت آموزشی مهمترین خواسته معلم نمونه کشوری

معلم نمونه کشوری از متولیان خواست طرح رتبه بندی معلمان را نزدیک به خواسته این قشر، عادلانه و به نحو مطلوب اجرایی کنند.

وی افزود: هر چند بعد از ۱۲ سال در نهایت طرح رتبه بتدی در دولت مردمی سیزدهم اجرایی شد و در همین اوایل کار با موانع و مشکلاتی همراه شده است با این وجود باید شاخص ها به گونه ای طراحی شود که به خواسته های معلمان نزدیکتر باشد و فعالیت های این قشر را به نحو مطلوب بسنجد.

این معلم نمونه کشوری ادامه داد: فوق العاده ویژه فرهنگیان نیز باید به نحو درست و کامل اجرا و پرداخت شود که به نظر می رسد این مطالبه فرهنگیان به طور ناقص اجرا شده است.

سلگی در زمینه رفاهیات نیز از مسولان خواست مکان مناسبی برای اسکان فرهنگیان حین مسافرت پیش بینی کنند چراکه اسکان در مدارس در شان معلمان نیست.

برای سلگی و همه آنهایی که معلم هستند تعلیم و تعلم، ماه و سال نمی شناسد و تمامی فصل های زندگیشان را برای سوختن و آموختن به دانش آموزان قرار می دهند.

برای سلگی و همه آنهایی که معلم هستند تعلیم و تعلم، ماه و سال نمی شناسد و تمامی فصل های زندگیشان را برای سوختن و آموختن به دانش آموزان قرار می دهند.امسال بر اساس سنجش ها و شاخص های پیش بینی شده خدیجه سلگی از استان همدان به عنوان معلم نمونه کشوری شناخته و تقدیر شد.

رعایت عدالت آموزشی مهمترین خواسته معلم نمونه کشوری

کسب رتبه دوم کشوری جشنواره نوجوان سالم در طرح درس نویسی تلفیقی، دریافت تقدیر نامه در تولید محتوای الکترونیکی حین شیوع کرونا، کسب مقام های برتر استانی در فنون تدریس، طراحی آزمون های عملکردی، طراحی سوال های استاندارد، درس پژوهی، اقدام پژوهی، نوآوری در تدریس،

نظارت همتا و بالینی، رابط منطقه ای جشنواره نوجوان خوارزمی سال ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۲ و دریافت تقدیر نامه از وزارت آموزش و پرورش بخشی از کارنامه پرافتخار این بانوی جوان است.

بگفته این معلم نمونه، او در دوران تدریس خود اقدام به تحلیل، نقد و بررسی کتاب علوم تجربی پایه نهم کرده که در این باره نیز موفق به دریافت تقدیرنامه شده است.

خدیجه سلگی همچنین به بیان بخشی از کارنامه عملکردی خود همچون مدرس و رابط برتر طرح داناب، مدرس کارگاه های تخصصی برای فرهنگیان، داور جلوه های ویژه معلمی، عضو کمیته داوری مسابقات علمی، پژوهشی، پژوهش سراهای دانش آموزی پرداخت.

این دبیر علوم تجربی متوسط اول که استفاده از روش های تدریس نوین و خلاقانه را به عنوان یک الگو در دستور کار قرار داده افزود: در این شیوه دانش آموزان در تعامل با معلمان نسبت به یادگیری دروس تلاش می کنند که به واقع کار اصلی را دانش آموز انجام داده و معلم رهبری می کند.

این دبیر علوم تجربی متوسط اول که استفاده از روش های تدریس نوین و خلاقانه را به عنوان یک الگو در دستور کار قرار داده افزود: در این شیوه دانش آموزان در تعامل با معلمان نسبت به یادگیری دروس تلاش می کنند که به واقع کار اصلی را دانش آموز انجام داده و معلم رهبری می کند.وی استفاده از نرم افزارهای آموزشی مختلف، ارزش یابی مناسب با توجه به تفاوت فردی دانش آموزان، روش هایی که در قالب آن بتوان استعداد و خلاقیت دانش آموزان را شکوفا و در آنها ایجاد انگیزه کرد را از جمله معیارهای انتخاب معلم نمونه برشمرد.

همشیه خستگی هایت را پشت لبخندها گم می کنی، لبخندهایی که بوی افتخار و غرور و سربلندی می دهد. لبخندهایی که بوی امید و بالندگی می دهد؛ ما ماهیان قرمز کوچکی هستیم که غیر از آب ندیدیم و تو رودی هستی که به اقیانوس های دور پیوندمان می دهی و آب را برای مان بخش می کنی. تو ابری جان تشنه کویری ما را از باران دانش سیراب می کنی....

این جملات بخشی از دلنوشته دلسوزانه معلمی است که عشق و امید در وجودش برای پرورش دانش آموزان و آینده سازان جامعه موج می زند.

خدیجه سلگی با مدرک تحصیلی کارشناس ارشد زیست شناسی و ۱۸ سال سابقه تدریس در آموزشگاه شبانه روزی شهید سلیمانی بخش خزل نهاوند همچون شمعی می سوزد تا مهر بیافریند.

لطف و محبت و لبخند گرم معلمانی همچون سلگی طفل گریز پای را پای درس و مشق نشانده و دانش آموزان را به گام نهادن در وادی علم و ادب و معرفت هدایت کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha