۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۱:۴۴
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85103468
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اقدام شهید حمیدرضا الداغی برای جامعه روایت شود

سبزوار - ایرنا - مدرس حوزه و دانشگاه گفت: روایت‌گری در مسائل اخلاقی و ارزش‌های اسلامی نیاز اساسی جامعه است و باید اقدام غیرتمندانه شهید حمیدرضا الداغی برای جامعه روایت شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام هادی حسین‌پور شامگاه شنبه در آیین گرامیداشت شهید حمیدرضا الداغی در مسجد جامع تاریخی سبزوار افزود: در روزگاری که مردم نگران ارزش‌های اسلامی، غیرت، حیا و عفاف هستند این شهید ثابت کرد غیرت در کشور ما همچنان زنده است.

وی تصریح کرد: اینکه شهید الداغی در دل مردم جای گرفته به خاطر همین غیرت و جوانمردی است چرا که این شهید ناموس مردم را از سر غیرت پناه داد در حالی که می‌توانست از کنار آن بی تفاوت بگذرد.

مدرس حوزه علمیه گفت: باید اقدام این شهید روایت شود، مادران در قالب قصه برای کودکان بیان کنند و در فضای مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه این حرکت تبیین شود.

وی افزود: در بررسی تاریخ شفاهی روزهای اخیر درباره ویژگی‌های اخلاقی این شهید متوجه می‌شویم وی فردی خوش رفتار بود که به دنیا تعلق خاطر نداشت و در کمک به مادر، خانواده و نیازمندان اهتمام داشت، در غیرتمندی سابقه داشته و بارها برای نوامیس مردم سپر شده بود.

اقدام شهید حمیدرضا الداغی برای جامعه روایت شود

حجت‌الاسلام حسین‌پور گفت: در مراسم تشییع شهید الداغی بیش از ۵۰ شهر حتی افرادی از مناطق جنوبی کشور حضور داشتند، مردمی که وی را نمی‌شناختند اما شیفته غیرتش شدند و حرکت جوانمردانه او مورد علاقه همگان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: دشمن تلاش دارد در کشورهای مسلمان مفاهیم غیرت، تعصب و حیا را کمرنگ کند اما تا غیرت و حیا در بین مردم باشد به جامعه اسلامی آسیبی وارد نمی‌شود.

در آیین بزرگداشت شهید حمیدرضا الداغی، یاد و خاطره شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی و شهید شهرکی نیز گرامی داشته شد و مرثیه‌سرایی و مداحی از دیگر برنامه‌های این آیین بود.

"حمیدرضا الداغی" شامگاه هشتم اردیبهشت هنگامی که ۲ شرور در یکی از خیابان‌های سبزوار برای ۲ دختر جوان ایجاد مزاحمت کرده و قصد داشتند یکی از آنها را با خود ببرند، به دفاع از آنان برخاست که در درگیری با اراذل شرور، از ناحیه سینه و پشت مورد ضربات متعدد چاقو قرار گرفت و به شهادت رسید.

وی متولد سال ۱۳۵۶ در سبزوار و دارای مدرک کارشناسی معماری بود که در حوزه طراحی و نقشه کشی ساختمان فعالیت داشت.

از این شهید بزرگوار یک فرزند دختر به یادگار مانده است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha