۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۰:۰۲
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85103407
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

سفیر نیکاراگوئه: ایران از کشورهای مهم و متحد نیکاراگوئه است

بوشهر-ایرنا- سفیر نیکاراگوئه در ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای مهم و متحد نیکاراگوئه است که با چنین ارتباط مستحکمی حضور در بوشهر به عنوان یکی از شهرهای مهم ایران مایه فخر و مباهات است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ایساک لنین‌براوو روز شنبه در نشست با شهردار بوشهر اظهار کرد: روابط استراتژیک ایران و نیکاراگوئه در شرایط بسیار خوبی است و سفر ۲ ماه آینده رئیس جمهور ایران به کشور ما به تعمیق بیشتر روابط دو کشور کمک می‌کند.

وی افزود: برای نیکاراگوئه بسیار مهم و حائز اهمیت است تا بوشهر با شهر بلوفیلدز تفاهنام خواهرخوانندگی امضا کند چرا که این مهم زمینه‌ساز اجرا پروژه‌هایی مشترک برای دو شهر یاد شده است.
سفیر نیکاراگوئه در ایران تصریح کرد: استان بوشهر از لحاظ تجاری ظرفیت بسیار زیادی دارد که این ظرفیت می‌تواند به توسعه روابط تجاری ایران و نیکاراگوئه کمک کند.

لنین‌براوو یادآور شد: کشور نیکاراگوئه بزرگ‌ترین کشور آمریکای جنوبی است و شهر بلوفیلدز به عنوان یکی از شهرهای مهم و بندری این کشور ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد.

شهردار بوشهر نیز گفت: بندر بوشهر از دیرباز مورد توجه کشورهای بزرگ بوده و سرکنسولگری بسیاری از کشورها در این بندر قرار داشته است‌.

حسین حیدری افزود: بوشهر با تاریخ درخشان در مبارزات ضد استعماری مهد شهیدانی چون رئیسعلی دلواری (شهید نبرد مستقیم با انگلیس) و نادر مهدوی (شهید نبرد مستقیم با آمریکا) است.

وی ادامه داد: موسیقی سنتی و عزادارای بوشهر در ایران و حتی دنیا زبانزد خاص و عام است و همچنین دانشمندان و اندیشمندان زیادی در این شهر وجود دارند که این نشان از جایگاه رفیع فرهنگی و هنری بندر بوشهر است.

شهردار بوشهر اضافه کرد: بافت تاریخی بوشهر به عنوان شهر اولین‌ها می‌تواند به عنوان ظرفیتی ارزشمند برای همکاری با شهر بلوفیلدز نیکاراگوئه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: ایران و بویژه استان بوشهر با برخورداری از ظرفیتی بی‌نظیر در حوزه انرژی، انرژی و خوراک بسیاری از کشورها را تامین می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha