۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۵۰
کد خبر: 85103336
T T
۱۰ نفر

برچسب‌ها

معلمان نمونه مراغه معرفی شدند+فیلم

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۵۰
کد خبر: 85103336
معلمان نمونه مراغه معرفی شدند+فیلم

مراغه - ایرنا - هفت معلم نمونه شهرستان مراغه در سال تحصیلی جاری که یک نفر از آنان راه‌یافته به مرحله کشوری و بقیه منتخب منطقه و راه‌یافته به مرحله استانی هستند، معرفی شدند.

به گزارش ایرنا مدیر آموزش و پرورش مراغه روز شنبه در آیین معرفی این معلمان، آموزش و پرورش را مهمترین کار هستی عنوان کرد و گفت: بالاتر از تربیت چیزی وجود ندارد زیرا در سایه آن فضایل اخلاقی رشد می‌کند اما امروزه ورود آموزه‌های انتقادی به حوزه تربیتی جزو مهمترین چالش‌هاست.

حسین اکبریان اضافه کرد: دانش‌آموزان بر اثر این آموزه‌های انتقادی با انواع سبک‌های زندگی مواجه هستند و برای آنکه براساس فرمایشات رهبری، آموزش و پرورش در خط مقدم جبهه فرهنگی باشد، باید برای این چالش راهکار ارایه شود.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه مراغه نیز در این آیین، تربیت و تزکیه را با هم عجین و غیرقابل تفکیک دانست و گفت: دانش‌آموزان در عمل ناظر اعمال معلم هستند و آن را ثبت و ضبط می‌کنند بر همین اساس معلمان باید در کنار تدریس، شاگردپروری را هم جدی بگیرند.

داود اسدیان افزود: تربیت دانش‌آموزان در زمان حاضر به تقویت ارتباط عاطفی معلم با دانش‌آموزانش نیاز دارد و معلم باید اعتماد آنان را جلب کند.‌

وی با تاکید بر اینکه اگر شاگردپروری و ارتباط معلمان و دانش‌آموزان تقویت شود، نقش تربیتی معلمان برجسته می‌شود گفت: امروزه دانش‌آموزان تحت تاثیر رسانه قرار دارند و در چنین شرایطی تربیت آنان از اهمیت دوچندان برخوردار است.

عوامل موفقت در آموزش و پرورش برجسته‌سازی شود

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه نیز بیان کرد: عوامل موفقیت در آموزش و پرورش شامل انتخاب رشته براساس ذوق و استعداد، شناساندن مسیر پیشرفت تحصیلی به دانش‌آموزان، پشتکار و تلاش باید برجسته‌سازی و تبیین شود.

آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی افزود: مطالعه همراه با تمرکز و ایمان داشتن به هدف و داشتن نظم و انضباط نیز از دیگر عوامل موفقیت در مسیر آموزش و پرورش است.

وی همچنین با بیان اینکه پنج بانو و ۲ مرد امروز به عنوان معلمان نمونه شهرستان معرفی می‌شوند، بیان کرد: موفقیت زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف پاسخی برای افراد معدودی است که در اغتشاشات اخیر شعارهای واهی راجع به زن سر دادند.

به گزارش ایرنا در این آیین دکتر «علیرضا رستمی» به عنوان معلم نمونه راه‌یافته به مرحله کشوری و لیلا آتشبار، هاجر احمدی، لیلا حقیقت، افسانه عباسی، شفیقه محمدی و احمد فرجی به عنوان ۶ معلم نمونه راه‌یافته به مرحله استانی معرفی و تجلیل شدند.

همچنین نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی از نماینده معلمان خواست تا مطالبه‌هایشان را بیان کنند و به برخی از آنها نیز پاسخ داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha