۴۵ میلیارد ریال برای انتقال پسماند صنعتی کلرپارس هزینه شد

تبریز - ایرنا - مدیرعامل شرکت کلر پارس با بیان اینکه در ۲۵ سال گذشته هیچ پسماندی از این شرکت انتقال نیافته بود، گفت: سال گذشته برای انتقال ۶ هزار تن پسماند صنعتی شرکت ۴۵ میلیارد ریال هزینه و قراردادی با شهرداری تبریز در این زمینه امضا شد.

به گزارش ایرنا، ابوالفضل باباپور روز شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همچنین پسماند خطرناک این شرکت از طریق مرکز امحای پسماند تحت نظر سازمان محیط زیست به اصفهان ارسال می شود که در گذشته شرکت بی سابقه است.

وی افزود: تمامی استخرهای تصفیه پسماند این شرکت به‌روزرسانی شده و ۲ عدد استخر نیز طی سال گذشته به تعداد استخرهای تصفیه شرکت افزوده شده و ظرفیت مخازن انبارش به ۵۵ تن رسیده است.

باباپور با بیان آلودگی منابع آبی از سوی این شرکت صورت نمی گیرد، گفت: آب تصفیه شده در این شرکت قابل استفاده در فضای سبز و درختکاری کاری است و منابع آب زیر زمینی اطراف این شرکت از سوی ارگان های مربوطه، تمیز گزارش شده اند.

وی با اشاره به اینکه مخازن شرکت هم ضخامت سنجی شده و هم نوسازی شده اند، افزود: تمام ادعاهای مطرح شده در مورد ضعف عوامل پدافند غیرعامل در مورد این شرکت را رد می کنیم.

مدیرعامل کلرپارس بیان کرد: مواردی که سوی پدافند غیرعامل در این شرکت ایراد گرفته شده، جزئی بوده و طبق گفته استاندار، ۸۰ درصد آن ظرف مدت سه ماه قابل رفع است.

باباپور خاطرنشان کرد: شرکت کلرپارس از سوی محیط زیست تاییده و جواز توسعه دارد و این شرکت پایلوت پدافند غیرعامل شرکت های تولید مواد شیمیایی خواهد شد و برخی ایرادات پدافند غیرعامل شامل دیوار کشی و نصب بادنما و برخی موارد دیگر رفع شده و خواهد شد.

وی همچنین به کاهش مصرف آب خام در این شرکت اشاره کرد و گفت: سال ۹۸ مصرف آب خام شرکت در ۹ ماه ۲۳۶ هزار مترمکعب در سال بود که این رقم در مدت مشابه سال ۱۴۰۱ به رغم افزایش تولید، به ۲۱۳ هزار مترمکعب کاهش یافته و این در نتیجه برنامه های زیست محیطی شرکت است.

باباپور به راه اندازی پروژه حذف سیلیس از آب خام مصرفی در این شرکت نیز اشاره کرد و گفت: حذف این ماده از آب مصرفی، منجر به کاهش مصرف آب و کاهش پساب شده است.

به گزارش ایرنا، شرکت کلرپارس از شرکت‌های وابسته به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) در تبریز است که یکی از عمده تولیدکنندگان مواد مهم پاک‌کننده، کلر، پرکلرین، آب اکسیژنه، آب ژاول، پارافین کلره، سود سوزآور بوده که علاوه بر تامین نیازهای کشور، محصولات خود را به سایر کشورها نیز صادر می‌ کند.

محصولات کلرپارس در صنایعی نظیر آب و فاضلاب، شوینده و بهداشتی، نیروگاه ها، دارویی و غذایی، پتروشیمی، پالایشگاه نفت و گاز، رنگ سازی، کاغذ سازی و نساجی کاربرد دارد.

این شرکت در سال ۱۳۶۶ توسط وزارت نیرو برای تامین کلر شرکت های آب و فاضلاب در تبریز طراحی و عملیات اجرایی آن با همکاری شرکت دنورا از ایتالیا از سال ۱۳۷۲ با ساخت و ساز و نصب تجهیزات آغاز شد و در نهایت در نیمه دوم سال ۱۳۷۷ به بهره برداری رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha