اجرای یک هزار و ۲۸۷ طرح محرومیت زدایی توسط بسیج سازندگی سپاه خوزستان

اهواز - ایرنا - مسوول بسیج سازندگی سپاه ولی عصر (عج) خوزستان گفت: یک هزار و ۲۸۷ طرح محرومیت زدایی عمرانی و غیرعمرانی در خوزستان اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ سید اسلام موسوی، روز شنبه در آستانه ۱۷ اردیبهشت هفته بسیج سازندگی، بیان کرد: برای اجرای این تعداد طرح بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال از محل منابع بسیج سازندگی و نیز خیران تامین شده است.

وی گفت: اقدامات بسیج سازندگی علاوه بر مسایل محرومیت زدایی، بخش‌های عمرانی و غیر عمرانی بهداشت و درمان و سایر موضوعاتی که با فلسفه وجودی بسیج سازندگی همخوانی داشته باشد، را نیز در بر می‌گیرد.

مسوول بسیج سازندگی سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان با اشاره به اینکه در بحث کارهای اقتصادی عمدتا وظیفه تسهیل گری و حمایت داریم افزود: ما بانی محرومیت زدایی و اقتصاد نیستیم بلکه کمک کننده به اقتصاد هستیم تا بتوانیم به دولت ها در این خصوص کمک کنیم.

سرهنگ موسوی به حمایت از مشاغل خرد و خانگی که در اقتصاد خرد موثر هستند اشاره‌کرد و ادامه داد: در تفاهم نامه‌ای که با سازمان فنی و حرفه‌ای داریم، افراد جویای کار آموزش می‌بینند سپس باتبصره ۱۶ اعطای وام کم بهره هفت ساله و حمایت از آنها اشتغال خود را راه اندازی می‌کنند.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی اهواز در اسفند پارسال برای حمایت از مشاغل خرد و اقتصاد بیان کرد: در این نمایشگاه ۶۰۰ غرفه دار کارآفرین و اشتغال خرد و خانگی حضور داشتند و این افراد به نمایشگاه های کشوری هم معرفی می‌شوند.

احداث ۶ دهکده اقتصاد مقاومتی

مسوول بسیج سازندگی سپاه ولی عصر (عج) خوزستان گفت: در حال راه اندازی دهکده‌های اقتصادی مقاومتی هستیم و در کنار آن، از افرادی که استعداد تولید یک کار بزرگ را دارند اما فضا و عرصه آن را ندارند حمایت می کنیم.

سرهنگ موسوی افزود: احداث این دهکده ها در ۶ نقطه از خوزستان شروع شده و به سراسر استان تسری پیدا می‌کند.

سه هزار و ۶۰۰ گروه جهادی فعال در خوزستان

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه بیابان زدایی و آبرسانی در خوزستان بیان کرد: ۱۴ هزار هکتار کاشت درختان برای بیابان زدایی در خوزستان اجرا شد و در موضوع آبرسانی نیز حدود ۲۹۰ روستا آبرسانی شده که حجم آبرسانی در کل دوران انقلاب اسلامی آبرسانی ۳۳ درصد بوده اما تنها در یک سال پس از فعالیت بسیج سازندگی ۲۳ درصد رشد داشتیم.

وی افزود: اقدامات بسیج سازندگی از سوی سه هزار و ۶۰۰ گروه جهادی و متخصص در خوزستان در حال انجام است.

سرهنگ موسوی ادامه داد: در موضوع جهاد خانه سازی طبق تفاهم نامه با کمیته امداد امام خمینی(ره)، مقرر شد ۶۳۰ خانه برای مددجویان خوزستان ساخته شود که تاکنون ۴۰۹ خانه توسط بسیج سازندگی تحویل مددجویان شده است.

وی گفت: بسیج سازندگی پس از زلزله مهر سال ۱۴۰۰ اندیکا نیز، در تفاهمنامه‌ای با کمیته امداد امام خمینی(ره) و بنیاد مسکن، ۱۰۰ واحد مسکونی و ۴۰۰ جایگاه دام احداث کرد.

وی همچنین به مایه کوبی دام و طیور توسط جهادگران خوزستان اشاره کرد و گفت: جهادگران در راستای سلامت دام و طیور فعالیت می کنند که رقم بسیار بالایی از دام وطیور مایه کوبی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha