۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۴۴
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85103050
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه سنندج:

تحقق شعار سال با تولید علم میسر خواهد شد

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۴۴
کد خبر: 85103050
تحقق شعار سال با تولید علم میسر خواهد شد

سنندج- ایرنا- امام جمعه سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: تولید مداوم علم علاوه بر اینکه نقش موثری در رفع مشکلات موجود کشور دارد بلکه می تواند در تحقق شعار"مهار تورم، رشد تولید" نیز تاثیرگذار باشد.

به گزارش ایرنا، ماموستا فایق رستمی روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان در سنندج اظهار کرد: کشور ما در زمینه توسعه علمی در رده‌ بسیار بالایی قرار دارد لذا باید از این ظرفیت و تولیدات علمی بیشتر برای توسعه در حوزه های مختلف از جمله تحقق شعار سال بهره بگیریم.

وی با اشاره به جایگاه والای معلمان افزود: معلمان در جامعه از شان و جایگاه والایی برخوردار هستند و در کنار علم و دانش، به دانش آموزان دریایی از عقلانیت و آینده نگری آموزش می دهند.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه معلم باید مبلغ نیز بوده و همواره در حال فراگیری علوم بروز و جدید باشد، گفت: علم و دانش تتها سرمایه ای است که در دنیا نمی تواند به فروش برسد و توسعه، پیشرفت، عمران و آبادانی در تمام حوزه ها در گرو همین علم است و معلمان در این زمینه رسالت سنگینی بر عهده دارند.

برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان کردستان در ۱۰۱ حوزه

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان استان در ۱۰۱ حوزه گفت: سال تحصیلی گذشته ۱۱ هزار و ۵۰۱ دانش آموز کردستانی در آزمون نهایی شرکت کردند که امسال این تعداد با افزایش بیش از پنج هزار نفری مواجه شده است.

هاشم ناظمی جلال افزود: برگزاری این آزمون ها یکی از برنامه های مهم و اولویت دار ما به شمار می رود و این آزمون ها امسال برای ۱۷ هزار و ۲۳۱ دانش آموز در ۱۰۱ حوزه برگزار خواهد شد.

وی در ادامه به انتخاب معلمان نمونه استان اشاره و اظهار کرد: برای تجلیل و انتخاب معلمان نمونه استان، ۲ هزار و ۱۶۳ نفر مدارک خود را برای ارزیابی ارسال کردند که مدارک هزار و ۳۲۷ نفر در چهار مرحله ارزیابی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: پس از بررسی های لازم پرونده ۶۷۸ نفر در مرحله شهرستانی بررسی و ۶۲ نفر به مرحله استانی رسیدند و در این مرحله نیز پنج نفر به عنوان معلم نمونه استانی انتخاب شدند.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش آموز دارد که در سه هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می کنند.

بیشتر بخوانیم:

پنج بانوی کردستانی به عنوان معلمان نمونه کشور تجلیل می شوند

تدوین خط بریل کُردی برای دانش آموزان استثنایی کردستان

تاکید ویژه استاندار کردستان برای کمک به مسایل آموزشی دانش‌آموزان استثنایی

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha