زیست‌بوم دیجیتال کشور با محوریت توسعه حوزه ارتباطات در حال بازآفرینی است

ساری- ایرنا- رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با بیان این که، رویکرد مبتنی بر کسب‌ و کار فناوری محور، حرف اول را در دنیای پیچیده امروز می‌زند، گفت: زیست بوم دیجیتال کشور با محوریت توسعه ارتباطات در حال بازآفرینی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم محمودزاده رور شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی نهضت جهادی فیبر نوری در ساری، افزود: در این مسیر توسعه صنعت ارتباطات می‌تواند زیست بوم دیجیتال را نیز متحول کند.

وی اظهار داشت: در خصوص برنامه پنج ساله توسعه مخابرات باید بیش از پیش با هم افزایی بیشتر با استان ها مشورت و تبادل نظر شود.

این مقام مسوول با اشاره به شکل گیری آینده انقلاب اقتصادی چهارم در جهان بیان کرد؛ تبدیل ایده به محصول با استفاده از خلاقیت نیروهای متخصص هوشمند از رویکرد های مهم حوزه پیشران فناوری در دنیای زیست بوم دیجیتال است.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه HR و منابع انسانی نقص هایی در ساختار سازمانی و اداری وجود دارد که با تقویت این حوزه می توان در مجموعه سیاست در راهبرد ها، گسترش فناوری دیجیتالی، بلاک چین واینترنت اشیا بخش زیست بوم دیجیتال را در صنعت ارتباطات کشور توسعه و نهادینه کرد و توجیه سرمایه گذاری ثابت و عملیاتی را با f.s مناسب را توجیه پذیر کند.

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با اشاره به حرکت جهشی و الگوی شیفت فعلی حوزه ارتباطات اظهار داشت: برای افق سال ۲۰۳۰ حرکت ربات ها در عرصه ریز پردازنده ها و صنایع بنیادین حوزه ارتباطات، موثرتر از منابع انسانی خواهد شد.

محمود زاده در مورد همگام سازی الگو و مدل شیفت جهانی با برنامه توسعه پنج ساله شرکت مخابرات ایران گفت: نه تنها در حال حاضر جهان با مولفه های نظامی صرف حرکت می کند بلکه رویکرد کسب و کار و تکنولوژی اکنون حرف اول را می زند پس ما نیز باید در کشور خودمان این رویکرد ها را به ویژه در حوزه ارتباطات و تنوع خدمات حوزه مخابراتی تقویت کنیم.

وی ادامه داد: مهاجرت کردن انسان ها به وسیله سیستم ها با برنامه تحول پنج ساله مخابرات هم خوانی داشته باشد یعنی خدمات ارزان تر با کیفیت بهتر را باید به مشتریان تحویل دهیم.

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، گفت: پروژه ها و برنامه های ارائه شده، باید از ثبات نسبی برخوردار باشد که هر پنج مگاپروژه در برنامه نیز با مسیر تحول مخابرات، همخوانی دارد.

محمود زاده افزود: تقریبا هر ساله علاوه بر پنج مگاپروژه رشد نزدیک به ۲۰ درصد باید در طول این برنامه به رشد برسیم.

وی گفت: تغییر تکنولوژی و به روز رسانی، پیش نیاز اجرایی شدن کامل طرح توسعه مخابرات است چرا که رشد ۲۰ درصدی سالانه نیز با توجه به تورم موجود پاسخگو نیست و نیاز به یک جهش اساسی در حوزه فناوری و حوزه کسب و کارداریم.

وی اذعان داشت: تغییر تکنولوژی به سمت زیست بوم دیجیتال معماری منابع انسانی هوشمند وتطبیق آن با شرایط جدید معماری مدل کسب و کار جدید یکپارچه سازی و همگرایی خدمات ثابت و سیار در قالب FMC از مهمترین حوزه های طراحی برنامه ۵ ساله شرکت مخابرات ایران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha