خلجی: افکار عمومی نقطه تمرکز جنگ ترکیبی است

تهران- ایرنا- رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، افکار عمومی را نقطه تمرکز جنگ ترکیبی اعلام کرد و ادامه داد: اگر بتوانند روی این مساله تاثیر بگذارند، می‌توانند اهداف خود را پیش ببرند و در نتیجه مدیریت روایات را به دست بگیرند.

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، مراسم رونمایی از کتاب‌های قدرت ارتباط در جنگ ترکیبی نوشته سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت که توسط انتشارات دیدمان منتشر شده است و کتاب در کمین ایران قوی نوشته محمدجواد اخوان مدیرمسئول روزنامه جوان که توسط انتشارات روزنامه جوان منتشر شده است، شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ در خبرگزاری فارس برگزارشد.

در این نشست فرشاد مهدی‌پور معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی رمضانی مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران حضور داشتند.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تاکید بر اینکه مساله جنگ ترکیبی چند سالی است که وارد ادبیات نظامی شده‌ است، گفت: بحث اصلی در این کتاب مساله افکار عمومی است. در این کتاب تلاش کردیم به برشی در ارتباط با رسانه که به نظر می‌رسد پایه جنگ ترکیبی است بپردازیم و آن را واکاوی کنیم.

سپهر خلجی با بیان اینکه جنگ ترکیبی نسل چهارم جنگ‌ها است، افزود: در این فضا میدان اصلی نبر تهدیدهای ترکیبی خواهند بود که تلاش می‌کنند بر افکار عمومی تاثیر بگذارند. در این کتاب تلاش کردیم از تهدیدهای هشت گانه، به مساله رسانه که یکی از آن‌ها است، بپردازیم. جنگ ترکیبی جایی به نتیجه می‌رسد که بتواند نظر مخاطب را در فضای رسانه تحت تاثیر قرار دهد.

اخبار کژآگاه‌ساز از خبر نادرست، خطرناک‌تر است

این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی افکار عمومی را نقطه تمرکز جنگ ترکیبی اعلام کرد و ادامه داد: اگر بتوانند روی این مساله تاثیر بگذارند، می‌توانند اهداف خود را پیش ببرند و در نتیجه مدیریت روایات را به دست بگیرند.

خلجی: افکار عمومی نقطه تمرکز جنگ ترکیبی است

خلجی ادامه داد: تاثیر روانی حاصل از پمپاژ اخبار هدفمند و اخبار کژآگاه‌ساز، ایجاد حس ناامنی و دیگر موارد، مسائلی است که در جامعه پیگیری می‌شود. تهدید ترکیبی امروز چالش مهم امنیتی کشورها است. ممکن است با خشونت ظاهری همراه نباشد اما اثراتی عمیق بر جامعه می‌گذارد. اعتماد مهمترین مساله است که در این جنگ از بین می‌رود. اخبار کژآگاه‌ساز از خبر نادرست، خطرناک‌تر است.

اردیبهشت، فصل خوبی برای کتابخوانی است

مدیرمسئول روزنامه جوان با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در اردیبهشت ماه هر سال گفت: ماه اردیبهشت، بهار طبیعت است و این ماه، اردیبهشتِ کتاب و فصل خوبی برای کتابخوانی است.

محمدجواد اخوان با بیان اینکه روند انتشار کتاب قدرت ارتباط در جنگ ترکیبی طولانی بود، گفت: اما به جایی رسیدیم که رونمایی از این کتاب در نزدیکی نمایشگاه کتاب اتفاق خوبی است.

او موضوع کتاب در کمین ایران قوی را ارائه تجربه جدید درباره انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: در این کتاب سعی شده با دسته بندی بیانات مقام معظم رهبری، مخاطب بتواند فهم درستی از این مفاهیم داشته باشد.

هر روز زیر بمباران جنگ ترکیبی هستیم

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره کتاب قدرت ارتباط در جنگ ترکیبی گفت: این کتاب فقط به این دلیل که در حوزه تجربه‌نگاری و تولید ادبیات در حوزه جنگ ترکیبی، یک قدم به جلو رفتیم، شایسته تقدیر است. حجم کتاب کم است اما به‌این دلیل که می‌تواند به نخبگان نشان دهد که می‌توانند اقدام کنند، خوب است.

خلجی: افکار عمومی نقطه تمرکز جنگ ترکیبی است

فرشاد مهدی‌پور با بیان اینکه پرداختن به مفهوم جنگ ترکیبی در ارتباط با رسانه انجام می‌شود، ادامه داد: اگر بتوانیم اقداماتی در مورد تاب‌آوری مردم درباره جنگ ترکیبی انجام دهیم، بسیار مهم است زیرا هر روز زیر بمباران این جنگ هستیم و باید رویکرد آینده‌نگارانه داشته باشیم.

او با تاکید بر اینکه همه ایرانیان در سراسر جهان مخاطب این کتاب هستند، ادامه داد: یک نکته مهم دیدن و نوشتن تجارب است. بهتر است تجارب در ایران با تجارب در سایر کشورها مقایسه شود. بازخوانی تجارب مهم است و می‌تواند ایده‌های کتاب را تکمیل کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha